Vreemd lopen 2.5 10V

Gestart door arjen850, 19-09-2016 20:57:44

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Hier maar eens neer leggen, wie heeft een idee?

View My Video

razorx

Is dat lucht dat je na het gas geven hoort?
Heb je nog andere symptomen of foutcodes?

arjen850

Zal even het hele verhaal doen. Auto op vakantie naar Frankrijk, halve vakantie geen enkel probleem, dan ineens dit. Ook tijdens rijden, zo erg dat rijden onmogelijk wordt. Weggesleept naar Franse garage, stappen motor vervangen voor splinter nieuwe, en bougies vervangen. 60p euro verder probleem nog aanwezig. Na lang zeuren nederlands anwb erbij, meerdere malen uitlezen alles geprobeerd en bekeken,geen fout code,en niets gevonden. Uiteindelijk meende anwb man dat de ecu te warm werd. Auto kan zomaar een uur goed lopen zonder problemen. Afijn  tijdens thuis reis weer gestrand,op transport naar Nederland en leen auto.

In Nederland bij garage afgeleverd, perfect lopen wederom geen codes weekje gereden en daar begint het weer. Dus ding naar hier.
Wat heb ik gedaan:

Verschillende stappenmotoren
Andere maf sensor
Andere gasklep
Alle vacuüm slangen en bochtjes vervangen
Andere maf sensor
Alles bespoten met rem olie geen verandering

Het lijkt of de stappenmotor steeds aaneen uit wordt gezet.

razorx

Het toerental signaal klopt wel?

arjen850

Citaat van: razorx op 19-09-2016 21:00:42
Is dat lucht dat je na het gas geven hoort?
Heb je nog andere symptomen of foutcodes?

nee, dit is bij stationair lopen. Er wordt dus geen gas gegeven

classicT5

Is het je eigen auto? Misschien moeite waard om een wideband erin te zetten en dan loggen.

Als het optreedt, file naar een van de kenners hier sturen en om hun analyse vragen.

Viel me op dat bv maarten adhv zon log file heel ver komt met diagnose, heb je een idee in welke hoek je moet zoeken.

Voordeel, wideband kun je ook op je R gebruiken. Nadeel je moet bungs monteren.

Edit, 2.5, das geen bosch, maar siemens. Weet niet of of ze die al gekraakt hebben.

arjen850

Citaat van: classicT5 op 19-09-2016 21:20:45
Is het je eigen auto? Misschien moeite waard om een wideband erin te zetten en dan loggen.

Als het optreedt, file naar een van de kenners hier sturen en om hun analyse vragen.

Viel me op dat bv maarten adhv zon log file heel ver komt met diagnose, heb je een idee in welke hoek je moet zoeken.

Voordeel, wideband kun je ook op je R gebruiken. Nadeel je moet bungs monteren.

is geen turbo

elmarconi

Wat doet ie als de stappenmotor stekker wordt losgetrokken?
--
Autogas Inside . . .

classicT5

Yep, zag het net.

Dan eens denken, stationair, koude of warme motor?

Jij hebt al zoveel ervaring, dan moet wel een rare storing zijn. Kornelis al gevraagd, die is goed analytisch.

arjen850

Citaat van: elmarconi op 19-09-2016 21:22:39

eigenlijk hezelfde als wat je in het filmpje hoort. maar wanneer ik de stekker er weer op druk regelt hij hem wel bij. Gaat overigens hoger stationair lopen wanneer stekker los is, en je hoort de stappenmotor dan wat zuigen.

Vanavond eerste 3 kwartier liep hij perfect, daarna begon hij weer zo te martelen, vorige week deed hij het bij de koudstart al (buitentemp wel 30 graden toen)

razorx

Citaat van: elmarconi op 19-09-2016 21:22:39
Dat is een slimme test.
Het gedrag van de stappenmotor wordt overigens in hoge mate door het gemeten toerental bepaald.

Ik zou het in dat laatste zoeken. En natuurlijk die fijne ;) bedrading.

elmarconi

Ik stel de vraag maar weer eens: Weten we zeker dat de distributie op tijd staat?
--
Autogas Inside . . .

arjen850

even wat aanvulling nog:

Auto is van 1999, mechanisch gasklephuis. het is een 2.5 10V automaat. Motor heb ik vorig jaar november gemonteerd, komt uit een 850 van 1996 zo ook de bak. heeft ondertussen 8000 km probleemloos gereden.

Nokkenas sensor trouwens ook gewisseld

arjen850

Citaat van: elmarconi op 19-09-2016 21:31:57
Ik stel de vraag maar weer eens: Weten we zeker dat de distributie op tijd staat?

Jup, zelf gemonteerd ;)

petrolhead2.5

gezien het onregelmatige aanzuig geluid zou je haast zeggen dat de stappenmotor (stationair regelaar) de luchtschuif totaal verkeerd verdraaid. Spanning op stekker aan stappenmotor? Bekabeling naar stappenmotor? Gasklep POT sensor wel oké (signaal dat gasklep dichtstaat aan ECU ??). Ik sta er wel ff van te kijken  :eusa_think: wat dat zou kunnen zijn bij de simpele 10v.