Startprobleem - Opgelost!

Gestart door JaapMopar, 26-09-2016 16:08:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Piet

Zeker, maar dat zei ik dan ook niet.. denk ook niet dat het de brandstofdruk is.. maar op het oog kun je die gewoon niet beoordelen, een veel gemaakte vergissing.

Als bij uitwisselen met (bewezen !) goede sensoren deze foutcodes blijven komen lijkt mij ook de bekabeling dan wel matige contacten het meest waarschijnlijk. Tenzij (minder) waarschijnlijk de ECU zelf problemen geeft.

JaapMopar

Brandstofdruk lijkt me voldoende, keer op contact gezet en ventiel losgedraaid, benzine spoot er gewoon hard uit. Ik verdenk ook de kabelboom, maar die wil ik dan eerst meten, loopt namelijk bijna direct over in een veel dikkere boom
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Hengeveld

Ben benieuwd, hou ons maar op de hoogte.

JaapMopar

Met de kerst wat tijd over, trek de kabelboom wel gewoon los om hem visueel te inspecteren
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Vulk

Ik heb een jaar rondgereden met iets gelijkaardigs. Bleek uiteindelijk gewoon de startmotor te zijn.

JaapMopar

Zou ik apart vinden, ding draait nog gewoon rond als een malle. Maar neem het in overweging!
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Vulk

Citaat van: JaapMopar op 22-12-2016 15:43:54
Zou ik apart vinden, ding draait nog gewoon rond als een malle. Maar neem het in overweging!

Was hier net zo. KIM gaf me toen de gouden tip.

JaapMopar

Dat wordt dan weer een ritje sloop ;) bedankt
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Hengeveld

#38
Citaat van: Vulk op 22-12-2016 15:45:42
Citaat van: JaapMopar op 22-12-2016 15:43:54
Zou ik apart vinden, ding draait nog gewoon rond als een malle. Maar neem het in overweging!

Was hier net zo. KIM gaf me toen de gouden tip.

Had jij dezelfde foutcodes dan?

Vulk

Nee geen foutcodes, maar wel vaak heel lang moeten doorstarten alvorens hij aansloeg.
Ik had wel al quasi alle sensoren vervangen bij aankoop, op de krukassensor na.

JaapMopar

Vulk, mag ik je bedanken? Het was inderdaad de startmotor. Eentje van de sloop erop gezet en weer normaal starten.
Vind het nog steeds nergens op slaan, maar het werkt ;D
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440