nordicar

Gestart door michelxxxxx, 19-01-2005 22:22:24

Vorige topic - Volgende topic

michelxxxxx

Kent iemand Nordicar uit Heerhugowaard en weet iemand of het een vertrouwd adres is voor een mooie gebruikte Volvo.
Hoor het graag alvast bedankt.
Michel

Peth©oni

zoekfunctie al eens geprobeerd?

werkt echt  ;)

Amieke850

Citaat van: Peth©oni op 20-01-2005 07:17:43

werkt echt  ;)

Pfff, lekker aardig zeg!

Walter

Ik geloof niet dat Nordicar zijn naam te grabbel wil gooien door bende te verkopen. heb er alleen geen ervaringen mee, volgens mij zijn ze niet bang de prijs te vragen (weinig vragen is luiheid  ;D)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

michelxxxxx

Citaat van: Amieke850 op 20-01-2005 08:55:19
Citaat van: Peth©oni op 20-01-2005 07:17:43

werkt echt  ;)

Voor jouw info weet echt wel waar ze zitten vraag alleen of het een betrouwbaar adres is en of er mensen zijn die ervaring hebben met ze.

ftp

Ik heb daar bijna een 940 gekocht. Godzijdank ging het niet door, omdat ik net voordat ik de koop rond ging maken een goede 850 estate tegenkwam. Maar op mij maakten zij een heel betrouwbare indruk. Ik kreeg de auto meteen mee voor een proefrit. Wel vrij prijzig vond ik ze en in inruil van een Saab (toch ook een Nordic car) hadden ze niet heel veel zin.

michelxxxxx

Citaat van: ftp op 20-01-2005 12:51:27
Ik heb daar bijna een 940 gekocht. Godzijdank ging het niet door, omdat ik net voordat ik de koop rond ging maken een goede 850 estate tegenkwam. Maar op mij maakten zij een heel betrouwbare indruk. Ik kreeg de auto meteen mee voor een proefrit. Wel vrij prijzig vond ik ze en in inruil van een Saab (toch ook een Nordic car) hadden ze niet heel veel zin.

Oow oke ga het meteen proberen bedankt voor de tip

The Saint

Feit: het bedrijf bestaat al heel lang.
Feit: het is nu een vrij grote zaak.
Feit: ze hebben een grote sortering onderdelen.
Aanname: ze zullen dus wel iets goed doen.
Aanname: ze zullen dus wel de nodige kennis hebben.

Het zit vlak bij mij en ik ben er regelmatig geweest. Nooit een auto gekocht bij ze.
Er worden bij Nordicar ook regelmatig clubdagen voor de 7 serie, 2 serie etc. gehouden.

Via via ken ik de eigenaar. Hij haalt momenteel regelmatig 8 series uit Italie.

Volgens mij zijn ze idd niet de goedkoopste, maar wie weet zit er bij hen wel meer onderhandelingsruimte in de prijzen.
No shirt no shoes, no pinball

Alfred

Ik heb mijne daar vandaan, '94 855, een Italiaanse import dus 2.0 liter. Gekocht in juli, geleverd half augustus want er moest één en ander aan hersteld worden.

Ze zijn niet de goedkoopste in aanschaf van een 850 maar maken best wel wat goed in service en afhandeling van problemen tijdens de garantieperiode. Vind ik belangrijk want ik kan niet veel meer dan zelf remlichten vervangen etc.

Ben hem voor reparaties (5x tot nu toe) steeds een paar dagen kwijt geweest maar krijg netjes leenauto mee (woon 70 km van Heerhugowaard, in Hoofddorp).

Ik zit nu alleen nog met voor de derde keer laten spuiten van de motorkap en gecupte voorbanden (daardoor naar rechts trekkend) die na vervanging (onder garantie zoals het hoort) opeens achter zaten  ???  omdat de achterbanden nog slechter waren. Hij staat nu op winterbanden maar ik vertrouw erop dat de problemen met de motorkap en de 2 gecupte banden binnenkort ook netjes worden opgelost.

Dus geen slecht adres, duur in aanschaf maar ze hebben mij nog niet laten zitten en dat is ook iets waard.

Turboooh

Ben zelf niet zo tevreden over Nordicar.
Voor onderhoud ben ik daar regelmatig langsgeweest en inderdaad, het zijn hele aardige mensen. Over de uitvoer van de gevraagde reparaties ben ik wat minder tevreden (zie ook: http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=6427) . Behalve dat ze het probleem, na herhaaldelijk langsbrengen, niet hebben kunnen oplossen, heb ik ook 2 keer een slangklem (van o.a. de turboslang) mogen vastdraaien. Daarnaast vond ik de laatste keer een schroevendraaier tussen het motorblok terug.

Uiteindelijk is het probleem opgelost door een "beun" die naar aanleiding van de omschrijving van de klacht het euvel in 1 keer wist te verhelpen.

Nu is het vaak lastig om een oplossing voor een dergelijk probleem te vinden, alleen na 3 keer  stevige facturen voor "onderzoek" te hebben betaald zonder uiteindelijke oplossing vind ik best vervelend. Zeker als het door een "minder professionele garage" zonder kennis van de auto in 2 uur is opgelost.

Andere zaken hebben ze overigens wel netjes gedaan, echter, de facturen vallen altijd weer tegen.

p

animalT5R

zal hier niet te veel over laten vallen,weet namelijk dat er medewerkers of een of ander forumlid  die dingen naar hun toe doorspeelt en ben hier al eens op aangesproken.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

daytonawim

Als bedrijf zou je juist van deze informatie gebruik moeten maken, om er van te leren en je service en dienst verlening op een hoger nivo te tillen.

Het aantal leden binnen de volvo clubs zit behoorlijk in de lift, dus zit daar tevens een redelijk grote klanten kring, die ook adviesen aan bekenden en vrienden geeft en er is geen betere reklame dan de gratis mond op mond reklame ( alleen als het negatieve reklame betreft )

Zelf ben ik daar laatste club dag geweest, en kan niet anders zeggen dat ze daar vriendelijk zijn en zeker kennis van zaken hebben.