bak in 2 keer verversen

Gestart door kasper2, 30-09-2005 13:14:32

Vorige topic - Volgende topic

kasper2

heb een volvo 850glt 1992 2.5 20v,wil mijn olie verversen van de automaat,prijs opgave gevraagd,werd mij mede gedeeld dat het verversen niet in 1 keer kan dit moet in een sessie van 2 keer omdat de 1keer niet alle oude olie eruit gaat,er komt nieuwe olie in en dan moet ik er een paar dagen mee rijden en terugkomen en dan word de bak weer ververst met nieuwe olie,kosten 132 euro incl btw,is dit een normale werkwijze en is de prijs een beetje oke,gr kasper2 easy ryder  ;D ;D

mehn

Citaat van: kasper2 op 30-09-2005 13:14:32
heb een volvo 850glt 1992 2.5 20v,wil mijn olie verversen van de automaat,prijs opgave gevraagd,werd mij mede gedeeld dat het verversen niet in 1 keer kan dit moet in een sessie van 2 keer omdat de 1keer niet alle oude olie eruit gaat,er komt nieuwe olie in en dan moet ik er een paar dagen mee rijden en terugkomen en dan word de bak weer ververst met nieuwe olie,kosten 132 euro incl btw,is dit een normale werkwijze en is de prijs een beetje oke,gr kasper2 easy ryder  ;D ;D

Een automaat kun je het beste spoelen, zoek maar eens op "Flushen".
Op de manier zoals jij beschrijft komt er 2x 3 liter nieuwe olie in, waarbij een gedeelte van de eerste nieuwe olie er ook weer uitkomt bij de tweede keer vervangen.
Als je de bak spoelt heb je ongeveer 12 à 13 liter nodig.

De duurste component is de olie. Als je het zelf doet, en je kunt voor een beetje leuke prijs aan de juiste olie komen, moet je voor 60 à 70 euro de bak zelf kunnen spoelen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

kasper2