klapperen

Gestart door maxmx5, 10-09-2002 22:00:33

Vorige topic - Volgende topic

maxmx5

Beste Volvo liefhebbers, een vraag, als ik bijv. in de tweede versnelling rijdt en laat het gas los dat klappert er iets aan het onderstel, de stuurinrichting of... wie kan mij hier iets meer over vertellen. Het doet zich dus alleen voor in zijn eerste en/of tweede versnelling. Soms lijkt het ook wel of het iets met het opkomen of intrappen van het koppelingspedaal te maken heeft. Graag jullie vakkundige reacties.
Alvast bedankt!

ricks41

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben nu eigenaar van 850 sinds 3 weken. Wat een top auto...

Op het moment dat ik in de 2 rijd en laat het gas los klapt er iets onder de wagen. Als ik vervolgens het gas HEEEEEL licht aanraak klapt hij weer. Klinkt alsaf de koppeling los zit !!!!

Wie kan ons helpen....

Bedank

Rick (volvo 850 GLE 1993 159.000)

thuur

En niet te lang mee doorrijden! In een uiterst geval scheurt je uitlaatspruitstuk, dan gaat het meer kosten dan die 17 en een halve euro voor het rubber... ;)

Gr 8)

Keesjan

Citaat van: Ludo op 16-06-2005 22:37:13
bovenste motorsteun eens controleren.

Daar dacht ik ook meteen aan. Zoals Thuur ook zei, zsm nakijken en/of vervangen. Is nogal een veel voorkomend verschijnsel kennelijk bij roffels.

Christiaan

Speling in de bak? Het geluid klinkt dan als een klik-klak geluid.
Is ook een veel voorkomend euvel.
Kunnen ze wel heel oud mee worden.
Bij een kapotte motorsteun lijkt mij dat je elke keer een schok moet voelen van de kanteling vd motor en dat niet alleen bij de lage versnellingen....................
Christiaan