Effe voorstellen

Gestart door erik613, 07-06-2006 16:07:52

Vorige topic - Volgende topic

erik613

Beste medelotgenoten,
Ik werd ongeveer 4 jaar geleden ernstig besmet met het Volvo virus, meerbepaald het 5-cilinder virus.

Ik kwam toen via mijn werk voor het eerst in close contact met de heuse 5-cilinder. Sedertdien heb ik het.
Metname de 850 estate, V70 classic en de recente V70 weten mij behoorlijk te bekoren.
Ik vind ze uitblinken in degelijkheid, en dat wel op alle vlakken. Ik weet uit eigen (werk) ervaring dat wanneer ze op motorisch vlak behoorlijk zwaar belast worden, door het rijden met relatief hoge toerentallen en snelheden, makkelijk 250.000 km ronddraaien. En dan klinken ze nog ernstig gezond.

Deze degelijkheid komt eveneens tot uitdrukking in het veiligheidsaspect. Ik heb behoorlijk wat aanrijdingen gezien. Wat daarbij opvalt is dat bij relatief heftige aanrijdingen de inzittenden het er levend vanaf brengen.

Enige punt van kritiek dat ik kan bedenken zijn de remmen en het onderstel. Deze kritiekpunten komen echter tot uiting buiten het normale gebruik om. Vooral de standaardremmen van de T5 en het onderstel vragen aandacht. De snelheidsopbouw staat niet in relatie tot de snelheidsafname. Eveneens wil de auto bij hoge tot zeer hoge snelheden behoorlijk deinen. Maar daar zijn natuurlijk aanpassingen voor te vinden.
De betrouwbaarheid en veiligheid hebben bij mij de doorslag gegeven. Ik wil met ons jonge gezinnetje namelijk op de plek van bestemming aankomen. Prettige bijkomstigheid was dat ik ze mn. de 850 estate super mooi vind.

Onlangs heb ik mijn tweede echte Volvo aangeschaft (dan tel ik mijn oude 340 niet mee). Omdat ik naar Belgie ga verhuizen heb ik in Belgie een V70 classic uit´98 gekocht. Niet de mooiste auto, achterstallig onderhoud maar valt wel wat van te maken. Hij is eerste eigenaar, onderhoud historie bekend, dealeronderhouden van Isacker te Hoevenen en 100 000 km gelopen. Is deze dealer bij iemand bekend?
Helaas een 2.5 10V en geen T5. Echter heeft wel een aantal voordelen, scheelt in de kosten en ik kan blijven dromen.

Ik hoop een actieve bijdrage te kunnen leveren aan het forum.

Met vriendelijke groet.

EJ.

Eugene

Hoi Erik,

Welkom op het forum.

Aan het onderstel en de remmen valt idd het nodige aan te passen, maar voor de rest valt er niks te klagen over een T-5 ;)

If it's not blown, it sucks...

GeertG

Welkom Eric,

Maar euh, makkelijk 250.000 km ? Je hebt nog wat topics voor de boeg om door te lezen...... ;)

Succes me je aanwinst !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

erik613

Ja makkelijk, dagelijkse inzet van de auto en voortdurend hoog in toeren en snelheden boven 200 km/h

Niek

Makkelijk? Haha, bij 250.000km mag de inloopolie er pas af! ;D ;D

Welkom op t forum en succes met de roffel!
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Turbobiker

De Tussenpaus

erik613

Ik zal effe kijken of is nog een foto of filmpie heb waar onze T5 uit de teller loopt en bij na weer op nul staat.

maare Niek welke olie gebruik je dan!!!

wiemars70

Welkom op 't forum!
En veel plezier met de aankoop van je roffel! ;D

Eneehhh.... Foto's! :P

Turbobiker

Citaat van: erik613 op 07-06-2006 18:23:27
maare Niek welke olie gebruik je dan!!!

Superhoogwaardige race-olie,speciaal voor de 850 BTCC-wagens ontwikkeld. Kost 200,- euro per liter, alleen nog verkrijgbaar via het forum 8)
De Tussenpaus

erik613

zelfontbrandend ook nog als ik naar je foto kijk

Turbobiker

Als je niet hard genoeg rijdt, gaat het inderdaad af en toe fout ;)
De Tussenpaus

FGG

Welkom, Erik, op 't Forum en geniet van je Roffel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

erik613

Eerst moet ik de auto nog even opknappen voordat ik de foto´s kan plaatsen. Hier en daar een deukje en parkeerschade herstellen.
Verder moet ik, de airco inspecteren, de schokbrekers voor vervangen en een grote beurt geven. Ik hoop dat de dealer mij hierbij tegemoet gaat komen. Anders kost het mij een duit en een hoop tijd.

GeertG

Citaat van: GeertG op 07-06-2006 16:28:57
Welkom Eric,

Maar euh, makkelijk 250.000 km ? Je hebt nog wat topics voor de boeg om door te lezen...... ;)

Succes me je aanwinst !

Citaat van: erik613 op 07-06-2006 18:12:29
Ja makkelijk, dagelijkse inzet van de auto en voortdurend hoog in toeren en snelheden boven 200 km/h

Citaat van: Niek op 07-06-2006 18:15:18
Makkelijk? Haha, bij 250.000km mag de inloopolie er pas af! ;D ;D

Welkom op t forum en succes met de roffel!

Dat zei ik dus al...........  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)