Gasklephuis problemen*** Opgelost***

Gestart door Petrus64, 26-10-2016 10:30:40

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: Petrus64 op 26-10-2016 20:42:54
Is waar, maar ik moet even afwegen of ik de investering waard vind tegen een dagwaarde van 1600 euro.

Dat ga je op termijn merken... 310000 km is gewoon een redelijke lage kmstand.
Onderhoud is nu eenmaal nodig en dit soort dingetjes valt allemaal wel mee.
Zijn wel een aantal sleutelaar in jou regio, Thuur (mod.) is er één van (thuurbo)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

yannickdv

Gewoon fixen man. Stelt inderdaad niet veel voor wat je hebt ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

petrolhead2.5

Als je onderhoud en reparaties afweegt tegen de economische dagwaarde van dit type auto V70 classic en 850 (ik doel op standaardauto's en laat de speciale R/AWD/XC's achterwege) dan ben je eigenlijk snel klaar, want met een paar nog relatief kleine reparaties heb je de economische dagwaarde al te pakken. Meer en ruim budget wegzetten voor rep & ond kost soms wat maar betaald zichzelf weer terug. Motor, carrosserie en bak zijn bovengemiddeld sterk en houden het zeer lang uit. Alleen met een koreaan of japanner kun je misschien met iets minder onderhoud af, maar ook daar kom distributie, remmen etc tegen. Op een nieuwe of jongere auto moet je de hoofdprijs afschrijven. En tuurlijk om zo'n heerljke vijfciinder Volvo van de oude stempel te rijden moet je wat voor over hebben, maar iedere dag met een grijns op gezicht lekker te roffelen is toch heerlijk? Succes met je keuze, je hebt hier te maken met liefhebbers waarvan er een aantal tussen zitten met veel technische kennis (wat je niet zomaar overal tegenkomt) 8)

Veel zaken zijn overigens met een klein beetje handigheid en hulp van hier op te lossen, gebruik de zoekfunctie maar ff. ;)

Petrus64

Zo, van de week de beslissing genomen om de auto te laten repareren. En dat is vandaag gebeurd. Gasklephuis vervangen en nieuw nokkenas sensor. bleek eea toch nog niet goed te zijn en na wat onderzoek zat er ergens een kabelbreuk met als gevolg dat er een zekering door was die weer andere problemen veroorzaakte. Alles verholpen en geen foutcodes meer.
Auto rijd weer lekker en kan er weer een tijdje tegenaan hoop ik  ;D ;D ;D