kortstondige abs werking.

Gestart door basphil, 08-02-2017 20:07:35

Vorige topic - Volgende topic

basphil

Ik werd vanavond bijna ingehaald door mijn eigen achterkant. :o
Mijn abs ging keurig in werking op een bevroren stuk wegdek maar toen gingen opeens mijn rode remvloeistof lampje branden en oranje abs lampje.
Waardoor de achterkant van de V70 gelijk uitbrak pfff dat is niet leuk.
Het abs lampje en remvloeistoflampje  gingen trouwens gelijk weer uit bij het loslaten van de rempedaal.

De controller is door onze henk keurig gereviseerd , vanwege het beruchte controller probleem .
Het abs lampje gaat ook gewoon keurig uit bij starten.

Zou het kunnen zijn dat dit te maken heb met de abs pomp?
Of lijkt dit meer op sensor werk?
Aan 1 kant is 3 jaar geleden de aandrijfas inclusief abs ring vervangen zou het nu de ander kant kunnen zijn?
Alleen was toen mijn ervaring dat je dan met een slechte abs ring continu abs werking heb en dan branden er geen lampjes.
Heb de remmen rubriek al doorgebladerd maar kon niet zo snel iemand vinden met deze problemen dan wel oplossingen.

Alvast bedankt voor mogelijke suggesties   

Vulk

basphil

basphil

Mogelijk opgelost!

Ik heb zonet alle stekkerverbindingen rondom de controller 1 voor 1 losgehaald en ingespoten met contactspray.
Als eerste de de grote stekker op de module dat maakte geen verschil na een rondje remmen.
Toen remvloeistof vlotter stekker weer een rondje weer niks.
Toen links rechts stekker die naar sensor gaat en toen ook de stekker die onder de grote stekker op de module zit.
Rondje gereden en toen waren er geen lampjes meer op het dashboard bij ingrijpen abs.
De abs functioneert weer zoals het hoort waarschijnlijk zat er 1 van de laats genoemde stekkers niet helemaal lekker oid.
Zal het iedergeval  in de gaten gaan houden en als ik in de buurt ben van de garage effe laten uitlezen.