koppeling vork ombouw naar hydraulisch probleempje

Gestart door volvobaksteen, 28-11-2016 22:23:35

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

goedendag forum leden

ik zit momenteel met een dilemma
ik heb een nieuwe bak uit krat m59 kunnen scoren

die wil ik op de 2.3 monteren maar ik heb op de volvo een mechanische koppeling  met zo mooie vork die op een kogel draait

nou heeft de nieuwe bak die kogel niet en zou ik dus een ombouw moeten maken naar hydraulisch
wie oh wie heeft dit probleem al meegemaakt en weet wat hier een oplossing voor zou kunnen zijn

de koppeling die aan de motor zit is een sachs 765
dus kom ik ik dan wel weg met een hydraulische koppeling
of past er gewoon eentje tussen leiding eraan en gaan met die banaan

Ludo

Je hebt hier enkel de leiding met onderdeelnummer 9181324 nodig.
Een nieuwe hydraulische druklager zou ik ook doen, onderdeelnummer 31259445.

volvobaksteen

jij bent me vriend haha zat echt al even met me handjes in het haar die bak was hagelnieuw en zat echt al van owh sjips

maar maakt het verder niet uit wat voor koppeling erop zit kwa afstanden en dergelijken
de 965 is een 800nm sinter koppeling

en moet de bestaande leiding/slang dan nog verbouwd worden of lukt dat om die het hoekje om te frutselen
krijg je het ook nog fatsoenlijk ontlucht of moet ik dan de poetsdoekdoos ernaast zetten

volvobaksteen

onderdeel  9181324 kent die niet op de estate site is daar een vervolgnummer toevallig van

Ludo

Die koppeling kan ik niets van zeggen, ik ken ze niet.
Met een R koppelingset heeft het altijd goed gegaan.

Het is een beetje prielen om de leiding netjes te plaatsen zoals het hoort, maar is wel te doen.
Aansluiten doe je gewoon onderin het remvloeistofreservoir.
Een doekje is altijd handig voor knoeiende vloeistoffen, maar met ontluchten heb ik nooit problemen gehad.

Ludo

Citaat van: volvobaksteen op 28-11-2016 22:47:21
onderdeel  9181324 kent die niet op de estate site is daar een vervolgnummer toevallig van

Het is een origineel Volvo nummer.
Google even op die nummer, dan krijg je wel afbeeldingen te zien.

elianmars

Estateservices zal niet alles (kunnen) leveren. Vraag het eens aan de dealer. Die is vaak niet (veel) duurder.

volvobaksteen

motor alles is eruit dus ruimte heb ik voor me worsten vingers :eusa_whistle:

bedankt mannen voor de snelle reactie morgen maar snel wat goodies bestellen

SB T-5R

Citaat van: elianmars op 28-11-2016 22:53:57

Estateservices zal niet alles (kunnen) leveren. Vraag het eens aan de dealer. Die is vaak niet (veel) duurder.

VIDA 2014 geeft nog geen vervolg nummer aan.
Lijkt me wel een vrij specifiek onderdeel (ipv vaak de verbruiksartikelen die te vinden zijn bij ES)