Mijn eerste auto, een prachtige Volvo 855 T-5 MT 2.0 1995

Gestart door jellejas, 23-11-2016 23:53:44

Vorige topic - Volgende topic

jellejas

Hmmm zo net de radio nog even getest met een klein 12v adaptertje en hij gaat gewoon aan. Morgen maar eens opnieuw proberen en hopen dat ik gewoon iets over het hoofd heb gezien zoals gewoonlijk :P.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Benny850

Ook lekker bezig hier. Dat je ineens een geluid hoorde is dan even schrikken. Gelukkig alles goed afgelopen! Ach als we er maar plezier in houden he. Stickers staan netjes en ook weer iets anders dan de gele variant.

jellejas

Citaat van: Benny850 op 01-05-2017 14:09:28
Ook lekker bezig hier. Dat je ineens een geluid hoorde is dan even schrikken. Gelukkig alles goed afgelopen! Ach als we er maar plezier in houden he. Stickers staan netjes en ook weer iets anders dan de gele variant.
Bedankt :)
Al gaat geel redelijk goed met grijs, wil ik graag minder opvallen, daarom wil ik ooit ook nog de rode remklauwen zwart verven.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Benny850

Weer mooi zwart maken staat inderdaad ook mooi. Rood of bijvoorbeeld geel zijn dan wel opvallende kleuren. Kan wel mooi zijn als er een set dikke remmen onder zit vind ik.

jellejas

Citaat van: Benny850 op 01-05-2017 21:00:42
Weer mooi zwart maken staat inderdaad ook mooi. Rood of bijvoorbeeld geel zijn dan wel opvallende kleuren. Kan wel mooi zijn als er een set dikke remmen onder zit vind ik.
Met wat dikke remmen zeker ja :P. Maar de fabrieks remmen met een spuitbus ff bewerken vind ik wat minder.
https://link.marktplaats.nl/a1101624261 Dit kan natuurlijk ook nog  :eusa_sick:
BRAAAAAAAP STUTUTU

jellejas

Tijdje niks gedaan.
Radio werkt nu, de zekering die er in zat was kapot, die heb ik vervangen door een reserve uit het bakje, Alleen heb ik nu geleerd dat hij niet goed hoeft te werken ondanks dat hij er prima uit ziet... Zodra er iets aangesloten was de 12v weg. Andere zekering en radio werkt. Alleen is het geluid best wel ruk...

Inmiddels ook een turbo zonder speling opgehaald. Alleen is de type aanduiding volledig weg gepoetst. Is er iemand die mij kan vertellen wat voor een turbo dit is? Hoort een 15g van een 850 2.3 t5 te zijn.

Op de huidige turbo ook nog even de missende koperen ringetjes en boutje vervangen.

Tijd geleden had ik ook via estate service wat rubberen slangetjes van verschillende maten gekocht en vandaag alle vacuum slangen naar de turbo vervangen, was ook geen overbodige luxe...

Ook heb ik een m4.3 ecu gekocht met als doel om die naar 4.4 te flashen. Ook zijn er blauwe injectoren onderweg en wat mooie achterlichten van een v70.

De grote klus gaat in begin augustus plaats vinden alleen moet ik daar nog een motortakel en bokjes voor zoeken.
BRAAAAAAAP STUTUTU

FrankvdAa

Citaat van: jellejas op 25-06-2017 20:18:42
Ook heb ik een m4.3 ecu gekocht met als doel om die naar 4.4 te flashen.

Dat gaat helaas niet lukken, je zult een M4.4 moeten vinden...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

jellejas

Citaat van: FrankvdAa op 25-06-2017 20:33:21

Volgens mij heb je gelijk... Ik denk dat ik de hele tijd het zinnetje "4.3 can be easily converted to 4.4" verkeerd interpreteer...

Bedankt dat je het duidelijk maakt :P
BRAAAAAAAP STUTUTU

Died850

Citaat van: jellejas op 25-06-2017 20:50:07

Volgens mij heb je gelijk... Ik denk dat ik de hele tijd het zinnetje "4.3 can be easily converted to 4.4" verkeerd interpreteer...

Daarmee bedoelen ze volgens mij dat je in een 4.3 auto een 4.4 ecu er zo in kan prikken ;). Wat voor groots ga je doen dat je een motortakel etc nodig hebt? motorwissel?

jellejas

Citaat van: Died850 op 25-06-2017 20:51:16

Daarmee bedoelen ze volgens mij dat je in een 4.3 auto een 4.4 ecu er zo in kan prikken ;). Wat voor groots ga je doen dat je een motortakel etc nodig hebt? motorwissel?
Haha ben ik nu ook pas achter ja :P.
Gezien het stuurhuis en de koppeling aan zijn einde is is het voor mij makkelijker om alles in een keer te doen. Ik heb dan zomervakantie en lekker veel tijd, dus ga alles rustig aan doen en het zo netjes mogelijk proberen te doen.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Died850

Ah, leuk klusje zelf ook deze winter gedaan. Succes! motortakel is vaak voor een redelijk nette prijs te huren bij een gereedschap verhuurzaak. Kost iets van 2 tientjes voor een heel weekend.

leons850

Citaat van: Died850 op 25-06-2017 20:51:16

Wel rekening houden dat de airco aansturing anders is.
Als je er zo maar 4.4 in stopt ploft je pomp.
En niet vergeten de massa stekker aan te sluiten anders ploft je pomp ook. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

jellejas

Niet al te veel gebeurt, maar daar gaat binnenkort verandering in komen.
Ik heb deze keer een m4.4 ecu gekocht en een fatsoenlijke ftdi based obd2 stekker. Ik heb de 2.0 bin uit motronics suite gehaald alleen kan ik daar weinig mee zonder de xdf in tunerpro. De normale xdf bestanden van de wiki werken niet met die bin in tunerpro. Als ik in motronics suite de ignition map vergelijk met die van een normale bin in tunerpro klopt het niet helemaal, maar ik heb zo'n vermoeden dat er ergens gewoon een gebruikers fout is.

Over 2 weken gaat de grote operatie beginnen en ik ben nog wel een beetje onzeker over alles...
Het is de bedoeling dat alles er via de onderkant uit gaat maar de exacte stappen... geen idee. Welke onderdelen ik allemaal nodig heb ben ook niet helemaal zeker van. De bedoeling is dat de koppeling stuurhuis en distri gedaan worden. Stuurhuis heb ik en nieuwe hoesjes en stangen zijn onderweg. Koppeling heb ik al met lager alleen gereedschap moet ik nog huren, distri is het zelfde, daar heb ik een kit voor en een skf pomp. Qua kleine prut worden de keringen ook gedaan maar wat ik verder nog nodig heb weet ik niet. Heeft iemand daar toevallig een lijstje voor of adviezen?

Ook heb ik middels een handige topic op de t5d5 forum mijn sc800 aangepast met een aux input. Of het werkt weet ik nog niet maar zo wel dan zal ik een tutorial schrijven met wat foto's.

Ik heb ook voor een eerst een lange rit gemaakt en in niets minder dan een 3 liter bmw z4. Wel met moeders er naast maar was toch leuke ervaring :).
BRAAAAAAAP STUTUTU

jellejas

De operatie is begonnen!
Zijn alleen wel wat plannen gewijzigd... motor gaat er via de bovenkant uit en stuurhuis via een van de wielen. Mijn vriend was er zeker van dat dat het makkelijkste was.
We zijn vandaag 3-4 uurtjes bezig geweest met een olie flush die er overigens niet slecht uit zag, wel zwart maar geen metaal ofzo. We hebben daarna al dingen los gehaald zoals slangen filter en gedeelte turbo etc. Morgen is het de bedoeling dat ik de takel ophaal in een kia cee'd (als dat lukt :P), en dan is de planning dat het blok er uit gaat.
Ik heb alleen wel wat vraagjes. Hoe zit het met de airco, ik heb geen idee of die gevuld is of dat ik die kan los koppelen ofzo, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Zijn en nog dingen die ik absoluut moet vernieuwen?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het er uit halen?

Verder werkt mijn aux mod perfect, alleen is de radio volgens mij niet zo blij zonder daadwerkelijke cassette. Zal binnenkort een thread maken met hoe.
Ik heb ook na de topic over de afgebrande volvo's mijn retour slang vervangen met een niet gammel slangetje maar een echt volvo slangetje.

Ben trouwens ook volledige doorweekt door de kv... ik stond tegen over de onderste radiator slang toen ik hem probeerde er af te halen... dom dom dom

Edit: trouwens wat heb nodig qua vloeistoffen voor mijn stuurhuis?
BRAAAAAAAP STUTUTU

Miyel

De airco is gevuld met koudemiddel, een zeer ozon en milieu schadelijk gas. Dit moet je bij een garage met airco service (bijna allemaal) laten afzuigen en verwijderen!

Over de vloeistoffen; https://www.kroon-oil.com/nl/productadvies/personenwagens/volvo/800/850-t-5-b5234t/23905/23550/#!/component:23550/

Succes!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)