blogje van dop V70 AWD. Hell yeah

Gestart door freefall, 27-11-2016 16:28:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freefall

@KIM
Daar was ik dus ook achter ja. Daarom of auto stil zetten of andere ho regelen die ter revisie de werkbank op mag....
Had al zitten kijken of ik het kon maken met alleen het achterdeksel, maar ook dat zal niet meevallen...
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

zo, de belangrijkste tjoening heeft ie inmiddels  ;D

]
scheelt al zeker 3 PK  8)
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Wat een verschil, vers vet. Vanmiddag de cardanas terug gezet, en tot nu toe mooi trillingsvrij. De vc werkt ook naar behoren. Wat een beetje schoon vet kan betekenen, of anders gezegd, wat oud taai vet een hoop ellende kan geven. Paar uur werk en een hoop plezier ervan. Beter als weggooien ;D

Meteen ook de olie van de ho en het diff ververst. Wie dat heeft bedacht dat die dingen geen aftapplug nodig hebben mogen ze vierendelen van me. Toch jammer dat ik de komende tijd buiten moet klussen...brrrrr

Koffietijd
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

KIM

Mwah, dat olie verversen is nog niet het ergste hoor...
Wacht maar tot je benzineleidingen op de tank gaan lekken. Daar wordt je pas vrolijk van...

freefall

Citaat van: KIM op 29-12-2016 17:14:51
Mwah, dat olie verversen is nog niet het ergste hoor...
Wacht maar tot je benzineleidingen op de tank gaan lekken. Daar wordt je pas vrolijk van...
Wel ja....praat me maar angst aan  ;D

Zullen nog wel meer leuke klusjes zijn....
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Flink kilometers gemaakt en de aandrijfas naar achter doet t prima. Nou viel me tijdens het monteren op dat het steunlager, of beter, de ophanging van het steunlager wat slap aanvoelt. Niet gescheurd oid, geen speling geen bijgeluid, alleen vrij slap rubber. Iemand enig idee of dit van origine aan de slappe kant is, of hoort dit rubber zo stijf te zijn als bv een motorrubber?

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

BBS

Citaat van: freefall op 29-12-2016 17:19:17
Citaat van: KIM op 29-12-2016 17:14:51
Mwah, dat olie verversen is nog niet het ergste hoor...
Wacht maar tot je benzineleidingen op de tank gaan lekken. Daar wordt je pas vrolijk van...
Wel ja....praat me maar angst aan  ;D

Zullen nog wel meer leuke klusjes zijn....
Méér dan genoeg aan zo'n Altijd Weer Donderen ding :evil: ;D ;D
Volvoloos....

freefall

#37
Citaat van: BBS op 01-01-2017 12:12:57
Citaat van: freefall op 29-12-2016 17:19:17
Citaat van: KIM op 29-12-2016 17:14:51
Mwah, dat olie verversen is nog niet het ergste hoor...
Wacht maar tot je benzineleidingen op de tank gaan lekken. Daar wordt je pas vrolijk van...
Wel ja....praat me maar angst aan  ;D

Zullen nog wel meer leuke klusjes zijn....
Méér dan genoeg aan zo'n Altijd Weer Donderen ding :evil: ;D ;D
ach, het houd je van en op de straat  ;D

Te zijner tijd de ombouw naar een 2.3 komt ook nog. Eerst eens een goed blok zien te vinden. Ben wel erg te spreken over de rijervarig in de S70 met zn donorblok
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

KIM

Citaat van: freefall op 01-01-2017 11:55:43
Flink kilometers gemaakt en de aandrijfas naar achter doet t prima. Nou viel me tijdens het monteren op dat het steunlager, of beter, de ophanging van het steunlager wat slap aanvoelt. Niet gescheurd oid, geen speling geen bijgeluid, alleen vrij slap rubber. Iemand enig idee of dit van origine aan de slappe kant is, of hoort dit rubber zo stijf te zijn als bv een motorrubber?



Bij mij is ie ook redelijk slap. Rij er nu ruim een jaar mee en heb nog steeds geen bijgeluiden. Zal wel zo horen dus.

freefall

Citaat van: KIM op 01-01-2017 12:19:19
Citaat van: freefall op 01-01-2017 11:55:43
Flink kilometers gemaakt en de aandrijfas naar achter doet t prima. Nou viel me tijdens het monteren op dat het steunlager, of beter, de ophanging van het steunlager wat slap aanvoelt. Niet gescheurd oid, geen speling geen bijgeluid, alleen vrij slap rubber. Iemand enig idee of dit van origine aan de slappe kant is, of hoort dit rubber zo stijf te zijn als bv een motorrubber?M


Bij mij is ie ook redelijk slap. Rij er nu ruim een jaar mee en heb nog steeds geen bijgeluiden. Zal wel zo horen dus.

Mooi......laten we het nog even zo  :eusa_whistle:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Zo.....dat was er weer een. Kleine olielekkage, groot werk. Ik vond vorige week een drupje olie op de stoep, hmmm...even eronder gekeken, lekkage tussen bak en h.o. Ach keerrinkje vervangen en weer gaan.....not, dat werd even iets meer werk.....en meer denkwerk :eusa_think:

Zo vaak heb je de h.o. niet los en had hier al eea gelezen over de coupler sleeve, dus die ook meteen besteld ter vervanging. Ik had me er al op voorbereid dat die vast kunnen zitten. Het understatement van 2017 hebben we inmiddels op zak. Die zat vast met hoofdletters. Wat ik ook probeerde, niks hielp.  ???  Met een plasmasnijder 2 gaten erin gestookt om een pen door te doen en met de slagtrekker aan het werk. Geen sjoege...dan de kettingtakel er maar aan. Daar maar mee gestopt, omdat ik vreesde voor het subframe.  :eusa_wall: Sommigen zullen wel denken dat ik teveel hooi op de vork genomen heb, maar hup, blok eruit en op de werkbank. Ruimte... Nou had ik ook wel meer ruimte kunnen creeeren maar het stuurhuis lekte ook een beetje, dus die kon mooi in 1 moeite meegenomen worden.

Blok met bak op de werkbank....met een grote pulleytrekker aan de slag, een paar sleuven in de mof geslepen, en de luchtsleutel rammelen.....mooi niet....die schiet er af. Even een klem maken om de poten van de trekker bij elkaar te houden en nog een keer.....ook weer niemand thuis. Uiteindelijk de trekker er stevig op vast kunnen zetten en met veel geduld en pneumatisch geweld kwam de mof er mm voor mm vanaf  :eusa_clap: Nu weer in elkaar met een nieuwe mof en nieuwe keerringen. De h.o. ook meteen van nieuwe olie en nieuwe keerringen voorzien. Hopelijk kan ik de komende tijd gewoon rijden....even geen zin meer in gesleutel  ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Aan de hand van dit topic Re: Olie verversen haakse overbrenging AWD het volgende, Ik heb de olie uit de haakse overbrenging ververst, er ging meer in als uit.Na het vullen bleek er een keerring lek (zie eerdere post) dus de h.o. eronder uit. Aangezien ik nogal nieuwsgierig was naar de internals heb ik dat ding open geschroefd aangezien er toch nieuwe keerringen in kwamen. Eenmaal open bleek dat de olie niet echt vaak ververst was. Die zag er meer uit als schotelvet.  :eusa_wall: Alles met een spateltje eruit gelepeld en schoongemaakt, dus ook de kanalen naar de pignonlagers. Die zaten nagenoeg dicht wat de smering niet ten goede komt. Nu gaat er ook weer netjes 0.75 liter in. Het is zeker geen onoverkomelijke klus om de h.o. erachter weg te nemen, en im mijn ogen een nuttig klusje. Je verandert niks aan de voorspanning van de lagers oid. Als alles schoon is zet je hem met een pietsie vloeibare pakking weer in elkaar, nieuwe keerringen erin en er weer onder. :eusa_dance: Als je dan zou willen kun je ook makkelijk het gaatje boren. Dit heb ik niet gedaan, zo vaak hoeft er geen nieuwe olie in....
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Goede proefrit gemaakt en alles mooi olie dicht.  :eusa_dance: OOk weer een pak van mn hart. Viel me eigenlijk nu pas op, als ik heel kort draai, dus eigenlijk een zo klein mogelijk rondje rijd, voel ik wat knoepen/wringen. Ik heb nog niet eenduidig kunnen vinden hoe je de vrijloopkoppeling kunt testen (kan ook aan mijn zoekkwaliteiten liggen  ;D ) heeft hier iemand een duidelijk antwoord of stappenplan voor?
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

KIM

Die werkt volgens mij alleen bij achteruit (en bij voluit remmen).
Knoepen is normaal hoor; zo'n AWD wringt gewoon meer dan een FWD.