blogje van dop V70 AWD. Hell yeah

Gestart door freefall, 27-11-2016 16:28:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freefall

Beetje jammer van de foto's,maar wat doe je eraan. Ik ben nog denkende of ik er de tijd voor ga maken om ze allemaal, of een deel ervan terug te plaatsen. Ondertussen maar eens denken over een alternatief. Eerlijk gezegd ook nog geen tijd aan gespendeerd.

Autotechnies gaat het beter ;D

de T5 blijft het doen zoals er van m verwacht word. Natuurlijk is er af en toe werk aan, zo is de tune voorzien van een switcher. Beestje heeft ook verse schokbrekers en lagering, tegelijk met een setje draagarms. Daarna de bak van nieuw bloed voorzien en de temp sensor vernieuwd. Die kan er weer tegen.

Het hok van die zeune gebeurt ook genoeg aan heheh. Staat mooi op zijn 18"pegs, heerlijk comfortabel  :evil: Hij is er blij mee @Ar... :eusa_dance:
Inmidels is de remmerij ook een tandje verbeterd, 302 en ebc erop. Het alu koelpakket is ook geinstalleerden klaar voor het grote werk.  Cosmetisch ook al wat aangepakt, mooie donkere heldere koplampen. Ziet er best knap uit.
Nu druk bezig om het nieuwe hart klaar te maken voor transplantatie.  Onderblok is inmiddels klaar, wachten op het koppie, en dan eens een planning maken voor de operatie. De turbo ligt nog bij terstege, en dan is er weer een 18T klaar. Dikke dp met schuine fles en grote A/R al erop gebeund. Injectoren schoon and waiting. Bring it on.... ;D


Dan de mijne.....het nieuwe blok draait super. Door de tijd heen aardig wat aan de tune geknutseld, met dank aan allen die er aan meegwerkt hebben. Door gebrek aan voldoende tijd en energie wachten we nog steeds op actie van ondergetekende. Ik maak haast met die 6e  :angel:
Achter hadden mijn nivomaten het begeven. Ik vind die nivomaten dat geld niet waard, en ben na enig zoeken uitgekomen op ori schokbrekers voor awd. daar is ergens een topic over. De gevonden veren voor een XC zonder nivomaten is toch geen oplossing voor gebleken. Te zacht, en te kort ??? Hij stond 2CM te laag. Daar een paar verhogings bussen voor gedraaid. Na er zo een tojdje mee gereden te hebben vond ik ze dus te zacht. Nu ori 850 awd veren achter en das stukken beter. OP de vooras zitten nu draagarmen met delrin bussen die ik daar voor gedraaid heb naar aanleiding van Ar zijn draagarm experiment. Nu afwachten hoe lang ze dat volhouden. mooie test aangezien ik tzt van plan ben dat met de achteras ook te doen.

De rest van de tijd is in de amerikaan gaan zitten.

tot zover

Rob uit
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Ja die delrin bussen spreken bij ook wel aan stiekem... :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

#392
Citaat van: arjenT5R op 03-12-2019 08:12:23
Ja die delrin bussen spreken bij ook wel aan stiekem... :)

Als de results van de test er zijn laat ik het weten. Paar busjes extra zo gedraaid. Dan weet ik ook waar er verbetering nodig of mogelijk is.

An sich rijd het niet verkeerd.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

 :eusa_dance: Hell yeah...lets make more pk...6e injector erin, en geen uitval meer op lpg.

Verhaaltje komt zsm 8)
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

ron paul

Hoe is het met het verhaaltje? Waar zit die 6e injector?

freefall

Citaat van: ron paul op 06-03-2020 13:51:11
Hoe is het met het verhaaltje? Waar zit die 6e injector?

het verhaaltje heeft inderdaad wat vertraging opgelopen. Na het uitpuzzelen van de schakeling, met dank aan Arjen, is de aansturing gelukt. De 6e injector is net na de gasklep in het inlaatspruitstuk gezet. Dwz, de uitstroomopening, de injector zit gewoon in de galerij. De lpg ecu denkt nu dat er een 6 cilinder gevoed moet worden, en de 6e loopt met de 1e mee. Door andere werkzaamheden nog niet echt aan tunen toegekomen. Tot nu toe houd het zich best. Wel inmiddels een 8mm flexleiding ipv een 6mm (inwendig he)
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Kleine update.

Er is inmiddels ook een t5r geland, leuk projectje. De V gaat uiteindelijk verdwijnen, maar voorlopig zal die nog even mogen blijven. Geen verdere uitgebreide updates op het motorenfront ivm verbouwingen en zo.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Door omstandigheden is de t5r eerder in gebruik genomen als gepland, maar goed. Gezien zn km stand was het ook niet gek dat de bak vervelend ging doen. Dus voor nu in afwachtong van de revisie van de motor en de bak er voorlopig even een donorblok in (wel versterkt >:(  ) Verder doet ie wat moet, en pak ik gaandeweg wat kleine dingen aan. Beetje gepuzzel hier en daar, maar voor nu het moeislijkste gebleken is de centrale vergrendeling. Maar ook dat gaat wel goed komen, all in due time.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am