verlichting gordel

Gestart door vinnie, 26-01-2003 13:28:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vinnie

Ik zou graag willen weten hoe ik weer de lampjes van de gordels aan kan krijgen. :(

IK heb me stoelverwarming gemaakt en ben bij de gordelhouder een stroomkabeltje tegen gekomen die is afgeknipt.
 ???Waar moet die kabel op worden aangesloten er zit niks meer aan dus heb er geen stekkertje voor.

Kan iemand me daar mee helpen. :-/

Mvg, ;D

Vinnie.

Hans B6254

#1
Als het goed is zit er een stekker aan de sluiting van de gordel. onderaan, dit is een schakelaar die detecteerd of de gordel in de sluiting zit.

Bij de bijrijders stoel gaat het kabeltje via een veerschakelaar die detecteerd of er iemanfd op de stoel zit ( doorbuiging van de stoelvering)

Met goed kijken zou je de schakelaar aan de bestuurders kant kunnen vinden, mocht er een gat zitten dan zul je op de sloop moeten zoeken.

JHH

[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Adri

#2
Vanaf de gordelhouder lopen 2 draadjes naar een witte stekker die aan de voorzijde onder je stoel bevestigd is. De draadjes worden mbv deze stekker aan de kabelboom die naar je stoel loopt verbonden. Een draadje met een zwarte draad die ongetwijfeld massadraad is want hij wordt ook door de stoelverwarming gebruikt (doorgelust aan de stekker). De andere draad zit aan een grijs/zwart draadje uit de kabelboom.

Overigens heb ik dit systeem alleen aan de bestuurderszijde en niet aan de passagierszijde. Dus geen veercontact oid. De waarschuwingslapjes werken dus allebei voor de bestuurdersgordel.

Adri.

Dreamer2

#3
CiteerVanaf de gordelhouder lopen 2 draadjes naar een witte stekker die aan de voorzijde onder je stoel bevestigd is. De draadjes worden mbv deze stekker aan de kabelboom die naar je stoel loopt verbonden. Een draadje met een zwarte draad die ongetwijfeld massadraad is want hij wordt ook door de stoelverwarming gebruikt (doorgelust aan de stekker). De andere draad zit aan een grijs/zwart draadje uit de kabelboom.

Overigens heb ik dit systeem alleen aan de bestuurderszijde en niet aan de passagierszijde. Dus geen veercontact oid. De waarschuwingslapjes werken dus allebei voor de bestuurdersgordel.

Adri.
same here. Bestuurderstoel bepaalt of lampjes knipperen.
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....