Even voorstellen: Martijn

Gestart door Martijn-V70, 11-12-2016 11:55:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn-V70

Hallo Allemaal,

Na mij in eerste instantie geregistreerd te hebben bij het volvo-forum kwam ik achter het bestaan van dit forum.
Aangezien ik sinds eind november de trotse eigenaar ben van een V70 classic, en bij beide fora wat heb meegelezen, voel ik me hier nog net iets meer op mijn plek dan tussen alle "moderne" volvo's. ;)

Maar goed, mijn "roffel", Het begon met het naderende einde voor onze BMW 318is sedan waar we sinds 2009 in gereden hebben. Na 303.000 km's kwamen er zulke serieuze problemen aan dat we besloten afscheid te gaan nemen. Inmiddels had ik een V70 classic op het oog. Een 2.5 10v op benzine met 245.000 km uit 1997. Een in 2007 geïmporteerde auto zonder NAP en zonder boekjes en met een onbekende onderhoudshistorie... een gokje dus. De prijs was daar verder ook naar, en de auto zag er netjes uit en voelde goed dus de gok maar genomen. Er waren wat problemen met de stuurbekrachtiging dus dat heb ik bij de aanschaf ingecalculeerd.

Nu na een paar weken rijden in de V70 zijn er al wat dingen vervangen en gaan er nog een paar dingen gebeuren.

Vorige week een garagebezoek gedaan voor een nieuwe set voorbanden, draagarm LV, stabilisatorstang RV, accu en Stuurbekrachtigingspomp (ivm met jankend geluid).
Het jankende geluid bleek na deze ingreep niet opgelost dus nu gaat er komende week weer een bezoekje volgen voor een nieuw stuurhuis en een nieuw aanzuigbuis voor het luchtfilter en een set spatlappen voor de achterbumper ;)
Nu begon de auto gisteren ook met inhouden en stotteren bij het wegrijden tot 2000 toeren dus daar moeten ze ook maar eens naar kijken.
Ik hoop dat de ingrepen die gepland staan de problemen verhelpen zodat er een hoop zorgeloos geroffeld kan worden.

Gr. Martijn.


henry classic v70

Welkom op 't forum
Inhouden zou te maken kunnen hebben met de ontsteking; bougies (hoe lang zitten die er in), rotor/verdelerkap (slijtage), bougiekabels (productiedatum staat op de kabels), bobine (heel veel witte aanslag: ingebrand).
Beter om de draagarmen en stabistangetjes aan beide kanten tegelijk te vervangen, je moet namelijk daarna de wagen laten uitlijnen anders kunnen je nieuwe voorbanden verkeerd afslijten...
Wordt er trouwens een nieuw of gereviseerd stuurhuis stuurhuis geplaatst, kan nl nog verschillen in kosten
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Martijn-V70

#2
Citaat van: henry classic v70 op 11-12-2016 12:05:33
Beter om de draagarmen en stabistangetjes aan beide kanten tegelijk te vervangen, je moet namelijk daarna de wagen laten uitlijnen anders kunnen je nieuwe voorbanden verkeerd afslijten...
Wordt er trouwens een nieuw of gereviseerd stuurhuis stuurhuis geplaatst, kan nl nog verschillen in kosten

Bedankt voor je welkom en je reactie Henry, Draagarm en stabi op advies van monteur niet beide kanten gedaan. Uitlijnen moet inderdaad nog gebeuren maar wilde eerst zeker weten of het stuurhuis er niet achter aan zou komen (helaas wel dus), want anders moet ik 2x :)
Er komt een nieuw stuurhuis onder, in duitsland kon ik een nieuwe kopen voor de prijs van een revisie huis uit NL.

deze:

http://www.polar-parts.de/steering_suspension/steering_/power_steering_rack/power_steering_rack__2_x_tie_rod_end_i117_3202_0.htm

Bedankt voor je tips mbt het inhouden/stotteren.