Voorstellen The O

Gestart door The O, 17-12-2016 13:51:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The O

Laat ik me hier ook even voorstellen.
Ik ben Theo (49), woon in het noordoosten van NL en heb sinds kort een Volvo 850 Tdi ('96) op naam.
Niet om te rijden, maar om als donor te gebruiken voor een Volkswagen LT1 camper uit 1978.
De LT heeft een 2.0 benzinemotor (op LPG) en liet ons in de herfstvakantie staan met kapotte kop.
Omdat de originele benzine en dieselmotoren weinig vermogen en koppel hebben en ik voor een  zwaardere benzinemotor ook de gasinstallatie moet vervangen (naar G3) was ik blij via een kennis de 850 in handen te kunnen krijgen.
Het blok heeft 290K op de teller en loopt als een tierelier. Puur muziek aan de oren  :eusa_boohoo: Dat ondanks ruim 2 jaar stilstaan.
Vroeger wel Volvo gereden; 66 (Daf),  343, 244, 245, 260.

De Volvo heb ik dus gekocht voor demontage, dus mocht er belangstelling zijn voor onderdelen, dan kan ik mogelijk van dienst zijn.
Verlichting, voorbumper en nog e.e.a.  was al gedemonteerd dus compleet is het niet meer. Ook de stuurkogels waren verwijderd, dus heb ik die nieuw gekocht om hem fatsoenlijk te kunnen verplaatsen. Als hij niet meer hoeft te rollen dan zijn die ook binnenkort beschikbaar.