"Gloeilamp kapot" maar geen kapotte lamp te vinden

Gestart door TDG200, 15-12-2016 15:33:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TDG200

Ik heb een raar "probleem" met mijn Volvo 850 2.5 20V. Op het Dashboard geeft de auto de waarschuwing dat er een gloeilamp niet brand, na een inspectie ronde van alle verlichting kan ik geen kapotte lamp vinden. achter brand alleen maar 1 mistlicht, maar hier zou hij geen melding voor mogen geven, en volgens mij heeft de 850 er maar 1 achter (voor werken beide mistlichten). De knipperlichten in de spatborden doen het ook. de melding komt naar voren in beide standen van de lichtschakelaar (stad en dim) alleen met de verlichting uit geeft de auto geen waarschuwingslamp (wat mij logisch lijkt). Is er iemand die enig probleem heeft hoe dit kan?

Bij voorbaat dank.

Tom
Volvo 850 2.5 20V

BBS

Volvoloos....

TDG200

Nee, maar heb deze pas 3 weken, lampje begon dit weekend te branden
Volvo 850 2.5 20V

mehn

De spatbordknipperlichten en de parkeerlichten doen niet mee in het controlesysteem, die kun je al uitsluiten.
De remlichten doen alleen mee in het controlesysteem als ze branden (m.a.w. alleen als je op de rem trapt).
Verder hebben o.a. alle Duitse 850's een extra controlesysteem erin zitten. Daar brandt het kapottelampjelampje altijd als je de auto start totdat je op de rem trapt, dan gaat ie uit.

Zo te zien ben je al uitgebreid op onderzoek uit geweest. Heb je een trekhaak?


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BBS

Dan alle lampjes toch even bij langs lopen. Richting, stadslicht voor, je zult er toch 1 defect hebben....
Volvoloos....

TDG200

Heb wel een trekhaak, daar heb ik nog niet naar gekeken. Ben inderdaad al 2 x met iemand rond de auto geweest en heb niks kunnen ontdekken, handleiding gaf inderdaad aan dat mistlichten niet mee doen maar op een gegeven moment ga je toch maar dingen proberen. remlichten heb ik met die persoon voor de zekerheid gecheckt en het lampje gaat niet aan of uit als ik de rem intrap. zou een beetje vuil in de aansluiting van de aanhanger stekker het probleem kunnen zijn?
Volvo 850 2.5 20V

leons850

Je zou inderdaad wat corrosie in 1 van de aansluitingen kunnen hebben of een lampje met een verkeerd wattage. Toevallig een lampie die niet fel genoeg brand?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

TDG200

Ga de trekhaak straks even controleren, felheid van de lampen is mij niks geks aan opgevallen, maar ga er straks op letten.
Volvo 850 2.5 20V

TDG200

Probleem is inmiddels gevonden, was inderdaad een beetje vuil tussen de aansluiting van de trekhaak! bedankt voor de hulp!
Volvo 850 2.5 20V