Foutcode 231

Gestart door Weffers7, 15-12-2016 14:20:42

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: Weffers7 op 27-12-2016 21:04:52
Citaat van: Lammert op 27-12-2016 21:00:40
Je hebt de vacuüm slangen vervangen schrijf je, maar heb je ook het knietje links (als je voor de auto staat) van het inlaatspruitstuk gecheckt? Das een bekende hier op t forum bij die foutcodes (vacuumlek)

En hoe was het sproeibeeld van de injectoren toen je ze gereinigd had? Zijn het originele of imitatie? Er zijn een aantal forummers met imitatie groene injectoren die ook tegen mengsel problemen aan zijn gelopen namelijk. Oplossing is dan vervangen door OEM. Als je voor een andere kleur gaat wel weer je tune laten aanpassen...

Knietje links is ook vervangen, zat bij de cv set die ik dezelfde dag vervangen heb.
Sproeibeeld heb ik eerlijk gezegd niet gecheckt. Ik heb ze ultrasoon gereinigd en gekeken of ze niet lekte. Hoe kan ik zien of het echte of imitatie zijn? Er staat een nummer op en het Bosch logo. De ecu is in september door Rica hierop aangepast omdat zij er 100% zeker van waren dat de foutmelding daardoor verscheen

Toevallig las ik net dat een lambdasonde van een Volvo 850 ook in bijvoorbeeld een Peugeot 206 past en laat ik nou net een Peugeot 206 sloper op het werk hebben staan.. Klopt dit of kan ik het beter niet proberen?

De imi lijken goed maar de afwerking is van mindere kwaliteit, de rest is gelijk.
Dus de rand om het nummer en nummer zelf moeten stevig en strak zijn, ook gietnaden strak en geen rafeltje.

Weffers7

Het was een beetje moeilijk om duidelijke foto's te maken, maar zover ik kan zien zijn het geen imitatie injectoren.
Delen jullie mijn mening?

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin

Denk dat je idd originele.hebt zo ver als.te zien.
Kader en.nummer.is.vrij strak.

Weffers7

Vanavond in de kou de brandstofdruk gemeten tijdens het rijden.
Omdat hij in storing zat toen ik er aan begon heb ik eerst gereden met storing. De metingen hiervan:

In storing
- Stationair: 2.5 bar
- Deellast: 3 bar
- Vollast: 4 bar

Na het tanken heb ik de storing gewist en ben ik weer gaan rijden, met de volgende metingen als resultaat:

Uit storing
- Stationair: 2.5
- Deellast: 3.5
- Vollast: 4.3

Ik rook wel de hele tijd een soort benzine damp tijdens het rijden (wat ik normaal ook heb)
Tijdens het wissen van de storing valt het mij telkens op dat je de brandstofrail hoort sissen en de brandstofpomp aangestuurd wordt.

Wat zou de conclusie kunnen zijn uit de metingen?

UserID6342

Zonder de auto gezien te hebben is mijn conclusie dat je pomp beduidend meer druk oplevert na zijn reset.... Over het sissen kan ik zo niets zeggen zonder de auto gezien te hebben....

Weffers7

Dat was leek mij ook alleen dacht ik dat het met het chippen te maken had.
Zou de pomp niet goed meer zijn?

UserID6342

De drukken die je draait zijn hoog genoeg, dus daar kan de auto niet beroerd op lopen.  Er vanuit gaande dat er juist gemeten is natuurlijk :)

Weffers7

Ik heb de meter aangesloten op de rail (gasklepzijde), in de auto gelegd en ben toen gaan rijden. Lijkt me de goede methode toch?

Iemand die nog een suggestie heeft betreffende deze fout?
Omdat ik al zoveel vervangen en getest heb, ben ik het spoor een beetje bijster.

Ludo

mmm ik had echt gedacht dat de druk laag zou zijn bij rijden.
:eusa_think:

De code komt nog steeds terug?.

Weffers7

Citaat van: Ludo op 28-12-2016 21:52:09
mmm ik had echt gedacht dat de druk laag zou zijn bij rijden.
:eusa_think:

De code komt nog steeds terug?.

Geeft niks! Zo worden er in ieder geval steeds meer dingen uitgesloten.

Helaas komt de code nog steeds terug.
Op de brandstofdrukmeter was ook niks waar te nemen op het moment dat hij in storing viel. Kwa loop van de motor ook niet trouwens.

V70geRwin

Waarden zijn ok.
Dat verschil tussen voor en na kan door.meer veroorzaakt zijn dan het.wissen van de.code en niet.schokkend.

Zou nu eerst achter het gsis aan gaan, grote kans dat.het er iets mee te maken heeft.

Weffers7

Dat gesis is denk ik typerend voor het resetten.
Wanneer doet hij dat?
Wissen code:
- 5 sec knop inhouden
- Wachten tot lampje gaat branden
- Weer 5 sec het knopje inhouden

Wanneer de laatste 5 sec voorbij zijn en je het knopje los laat sist hij bij de brandstofrail en hoor je dat de brandstofpomp wordt aangestuurd. Op de brandstofdrukmeter is dan te zien dat de meter wat verspringt.

Mij persoonlijk lijkt dit normaal of denken jullie daar anders over?

UserID6342

Dat is idd normaal ja, nu heb je het wel beter omschreven ;D

Weffers7

Excuses :D

Iemand nog een idee in welke richting ik moet zoeken?
- Lambdasonde? Volgens de rekeningen in 2006 voor het laatst vervangen, maar in 2010 is er een nieuwe uitlaat onder gekomen en de lambdasonde ziet er nog als nieuw uit.
- temperatuurmeter voor de koelvloeistof?
- Lekkage uitlaatsysteem?

Verder heb ik denk ik alles al geprobeerd/vervangen.

Mocht er iemand zich geroepen voelen om mij te helpen in de omgeving Eindhoven of ergens anders (wil er best een stuk voor rijden) dan hoor ik het graag.