cilinder contactslot vervangen

Gestart door )()()sT, 21-12-2016 17:02:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Mensen,

zoals al velen mij voorgegaan zijn gaat het contactslot van mijn V70R haperen (mag wel na 439.000 km, maar evengoed niet wenselijk).
Ik was eventjes bij Arthur, en na een hele snelle blik in Vadis opperde hij om me te vragen naar de cilinder op kenteken/chassisnummer en niet naar het complete stuurslot.
De vraag bij de dealer neergelegd om eens te kijken wat dat kost, maar krijg ik een prijsopgave van €297,- voor het onderdeel met nummer 862632:eusa_shifty:
Even Google'n leert mij dat dat de hele unit is, dus volgens mij met stuurslot:



http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/bootlid-bonnet-doors-sunroof/locking-system/lock-cylinder-ignition-lock/1036701/

Is niet enkel de cilinder te bestellen, waar dus de sleutel insteekt? Arthur liet me een losse cilinder van een 850 zien ter referentie, maar als die voor een *70 los te krijgen is, welk artikelnummer is dit dan?

Natuurlijk kan ik hopelijk via hier een slot/clinder/slotenset scoren, de immobilizer is geen probleem aangezien die in mijn ecu niet actief is.
Had ik nou tóch maar die set uit mijn blauwe slopeR bewaard  :eusa_wall:


StefanCJ

#1
Ik heb bij de S70 ook het contactslot (laten) vervangen. Kostte toen iets minder geld dan bij een 850 omdat alleen de cilinder te vervangen was bij een *70. Geen idee wat het precies kostte, maar ergens rond de 300-400 wel volgens mij. Was een dure grap.

Edit: het is dus precies andersom. Bij de 850 de cilinder, bij de *70 een heel nieuw slot.

UserID6342

Moet Thuur ook weten, bij een 850 kun je alleen het slot vervangen, bij een x70 zit je meteen vast aan dat alu huis waar het slot in zit en wat over de stuurkolom heenzit.  Vandaar dat dit ook prijzig is.  Een los contactslot voor de x70 ala type van een 850 is er niet.  Je kunt het zelf met wat geduld, maar je zult de breekbouten uit moeten boren (goede boormachine en kobaltboren, geen HSS) of eruit moeten tikken.  Als je de nieuwe unit monteert zul je of inbusbouten moeten gebruiken om het spul weer netjes vast te krijgen (beste oplossing) of in de uitgetikte breekbouten een sleuf moeten slijpen om terug te monteren (zou ik niet voor kiezen)

)()()sT

Thanks Dirk, daar kan ik wat mee.
Ik denk dat ik dan maar op zoek moet naar een slotenset van een slopert ;)

classicT5

Kan me herinneren hier eens filmpje van gezien te hebben op youtube. Die deed het hele proces zoals dirk beschrijft.