iemand wel eens een kapotte benzine injector gehad die open blijft staan

Gestart door minizeist, 27-12-2008 15:58:47

Vorige topic - Volgende topic

minizeist

gister reed ik naar huis loopt mijn auto op 4 cilinders.... dacht ben blij dat hij er 5 heeft dan kan ik er tenminste op 4 naar huis toe. Vanochtend met licht eens even gekeken en tot conclusie gekomen dat 1 injector blijft hangen op de open stand en vervolgens mijn cilinder verzuipt. Nu maar even injector afgekoppeld en verder rijden op LPG.... maar iemand dit eerder meegemaakt en is die injector nog gangbaar te maken of kan ik beter een nieuwekopen ???

Rijns_t5r

kijk uit dat je cilinder niet langzaam vol druppelt met bezine bij stilstand!!!!!!!
bij de eerst volgende start met een cilinder vol benzine kan je de motor slopen,gevolg kromme drijfstang,dus pas op!!!!!!!!!!
een injector die open blijft staan,word of niet aangestuurd of is kapot.
storings codes????
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

pwassink

Citaat van: Rijns_t5r op 27-12-2008 16:24:07
kijk uit dat je cilinder niet langzaam vol druppelt met bezine bij stilstand!!!!!!!
bij de eerst volgende start met een cilinder vol benzine kan je de motor slopen,gevolg kromme drijfstang,dus pas op!!!!!!!!!!
een injector die open blijft staan,word of niet aangestuurd of is kapot.
storings codes????

Kan toch ook vuiligheid inzitten, hij rijdt ja op lpg ..

Even losnemen en als je kan de boel even in een ultrasoonbadje gooien, kan een revisiebedrijf vaak ook wel
die kunnen hem soms ook testen, maar das niet overal even betrouwbaar / deugdelijk. soms zonde geld dus.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Klopt. Vraag of je er een papiertje bij krijgt.

Ververs ook de olie als er veel benzine in de kamer heeft gezeten ;)

Gr 8)

darius

Druppelende injectors ja, maar een die helemaal niet dicht gaat  is volgens mij toch niet te wijten aan de aansturing? Hij moet toch altijd sluiten op de veerdruk als de injector in orde is ? Ik zou geen risco nemen en het vervangen. Zoals hier boven vermeld heb je bij "waterslag" dus als de verbrandingsruimte vol met vloeistof is gelopen een hoop ellende. succes
No show, only go.

Emiel

Anders wissel je ze ff om, als de storing zich verplaatst zit het in de injector, niet in de aansturing.

minizeist

ligt in eieder geval echt aan de injector, als ik hem aansluit en start dan blijft hij open staan ook als ik de stekker eraf trek. Als ik dan een tik tegen de injector geeft schiet hij weer dicht en is alles in orde... zitten ook geen foutcodes in de computer..

van de week maar eens kijken naar een nieuwe of tweedehands injector, misschien iemand er nog een liggen...

darius

Ik zou de boosdoener ook vervangen ipv schoonmaken op ultrasone  wijze.......... :eusa_clap:
No show, only go.