Originele 2.0 t-5 bin gezocht

Gestart door Lammert, 10-01-2017 16:45:16

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Misschien omdat hij met een 2.3 Bin rijdt en een 2.0 motor heeft?

Maarten-t5

Als je de ign tabellen wil uitlezen van een bin waar je de xdf niet van hebt kan ik ze wel even definiëren evt.

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 14-01-2017 07:39:33
Zal uiteraard aan mij liggen, maar snap niet wat je wilt met deze getallen / verschillen ?  Het zijn 2 totaal verschillende blokken, ondanks dat het beide 5 cilinders zijn) met ook andere randapparatuur zoals turbo.  In mijn optiek is het appels met peren vergelijken en heeft totaal geen zin en kun je niets mee.

Probeer eens uit te leggen waarom je dit wilt / doet / wat je wilt bereiken ?  Kan natuurlijk zijn dat ik er overheen gelezen heb....

Door appels met peren te vergelijken word je ook wijzer Dirk  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Citaat van: Maarten-t5 op 14-01-2017 10:34:22
Als je de ign tabellen wil uitlezen van een bin waar je de xdf niet van hebt kan ik ze wel even definiëren evt.
Maarten snapt waar ik op doelde.....  Het heeft zo allemaal geen zin om iets 'te vergelijken' waar je totaal niets mee kunt / niets aan hebt.... Buiten dat, wat wil je bereiken door de verschillende bin's van een 2.0 en 2.3 naast elkaar te leggen ?  Wat is het doel hier van ?

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 14-01-2017 17:53:14
Maarten snapt waar ik op doelde.....  Het heeft zo allemaal geen zin om iets 'te vergelijken' waar je totaal niets mee kunt / niets aan hebt.... Buiten dat, wat wil je bereiken door de verschillende bin's van een 2.0 en 2.3 naast elkaar te leggen ?  Wat is het doel hier van ?

Leren wat het verschil is?

Lammert

Citaat van: Vulk op 14-01-2017 19:06:50
Citaat van: Dirk342 op 14-01-2017 17:53:14

Leren wat het verschil is?
Precies, en ook Kornelis vat het goed samen. Voor de duidelijkheid: ik rij dus met een 2.3 M44 (wideband) bin rond in een 2.0 M43 auto. Die blokken zijn inderdaad verschillend en juist daarom heb ik informatie nodig over hoe de bins zijn aangepast op die verschillende blokken. Daar is tot nu toe gewoon nog weinig over te vinden behalve aannames dat de verschillen wel mee zullen vallen

De target load en TCV maps verschillen natuurlijk (alleen al door de andere turbo), maar zijn in dit opzicht minder interessant, want die zijn relatief makkelijk te tunen, mede dankzijn Yits' Excel file. Eventuele verschillen tussen ignition map en VE part load map zijn juist wel interessant omdat een goede afstemming tussen die twee essentieel is om knock te voorkomen bij het tunen.

@Maarten: er is een (2.0) bin onderweg! Thanks :)

Lammert

Met dank aan Maarten een goede .xdf ontvangen voor een M44 2.0 R bin.

Hieronder eerst de 2.0 ignition map, daarna de 2.3 ignition map en tenslotte de verschillen (2.0 minus 2.3). Positieve getallen in de diff tabel betekenen dat de 2.0 eerder ontsteekt dan de 2.3. Negatieve getallen betekenen het omgekeerde. Met name in het hoge toeren gebied wel significant genoeg om verder in te duiken. Dat gaat helaas wat langzaam omdat ik in het buitenland zit komende week voor mn werk, maar dit wordt zeker vervolgd

Lammert

Voor de liefhebbers, to be continued in mijn blogje.