Allfred stelt zich voor met V70 Classic van Yannick (forumlid)

Gestart door Allfred, 23-09-2016 18:21:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Allfred

Dag Allemaal,

Ik ben de nieuwe en gelukkige eigenaar van de Volvo van Yannick. Het gaat om de Volvo v70 Classic Exclusieve line 10v Automaat DOP. Hij heet een weblog hierover gemaakt en ik zal die binnenkort voortzetten. Zie Topic: Van 10V naar T5  bij de webdagboeken.
Yannick heeft 'm nog APK laten keuren, de auto kwam zonder opmerkingen door de keuring. Tevens heeft Yannick nog een Yatour geinstalleerd.

Heb 'm gekocht omdat ie van een liefhebber was. Goed onderhouden en met een goed werkende airco. En de 10v is voor mij genoeg. Ik ben een rustiger rijder en vind betrouwbaarheid belangrijk.

Ik had (heb m nog steeds, staat te koop op MP en autoscout) een Volvo 940 LPi automaat. Ook een heerlijke auto, maar wilde weer een met een goed werkende airco. Daarvoor heb ik een 740 sedan gehad. Dus heb wel echt een zwak voor Volvo.

Ik ben zelf helaas niet handig (2 linkerhanden) maar hoop hier veel van de aanwezige expertise te leren. Dus kijk regelmatig op het forum.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is alleen rubberen matten overal ingelegd. We wandelen nogal veel in het bos met de hond vandaar. En een rubberen strip op de achterkant bumper gelijmd.

Nog te doen op korte termijn:

Knop automaat (wil ik gaan proberen omdat ik via deze site een goede video tutorial heb gevonden)
Yatour afstandbediening netjes wegwerken in/op dashboard (weet nog niet hoe maar probeer daar via forum achter te komen. Wellicht zijn er mensen die me daarbij willen helpen)

Voor de iets langere termijn:

Draagarmen voor vervangen.
Achterste draagarm rubbers vervangen
Schokbrekers voor vervangen.
Uitlijnen

Weet niet wat daar de kosten precies van zijn maar dat hoort erbij al je een oudere auto koopt. Wil m ook goed laten onderhouden.

Ik hoop er tenslotte nog vele heerlijke kilometers mee te rijden.

Groet,
Allfred

Binnenkort zal ik dus een weblog aanmaken over deze auto zodat de auto voor het forum bewaard blijft.





Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Allfred


henry classic v70

Mooie wagen heb je gekocht! en welkom op 't forum
Slaadje bla krijgt dus een vervolg  ;D
...snel een blog maken voor deze 10 kleppert
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

yannickdv

Goh. Heb dit topic compleet over het hoofd gezien destijds :D Uhh, welkom!

Slaadje bla blijft idd bij het forum :)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Remco_855

Welkom Alfred, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik heb de foto's van Yannick bekeken. Prachtig nette dark olive pearl lak en het smetteloze interieur met houtinleg.  :)