Remprobleem: remmen moeilijk doseerbaar

Gestart door Vulk, 28-01-2017 12:14:54

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Citaat van: Vulk op 29-01-2017 09:29:03
Citaat van: classicT5 op 28-01-2017 21:31:41
Je komt/bent al wel aardig wat uitdagingen tegen (ge)komen met dit project thomas. Maar nog even en letterlijk iederboutje en moertje is vervangen :)

Wel rare actie, knijpstekker op je abs kabels :( spaanse beun aan de slag geweest.

Ah, is maar een kapot kabeltje, al is het één met bijzonder irritante gevolgen.
Ik laat deze week het kabeltje herstellen en zal dan zien of het euvel verholpen is, want daar ben ik nog steeds niet van overtuigd.

Afhankelijk van hoe goed de herstelling kan verlopen zal ik dan achteraf alsnog de hele kabel vervangen. Je moet sowieso gaan solderen.
Enige wat ik raar vind is dat de lampjes van ABS en tracs niet gingen branden met deze storing. Nu ik de zekeringen van de ABS-pomp heb verwijderd branden ze wel.

Komt wel weer goed.

ABS lampje heb ik ook nooit zien branden in mijn geval, wel dat die aangeeft met uitlezen wielsensor maar dat klopt ook wel gezien de bekabeling in jou geval, die maakt geen goed contact meer.

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 29-01-2017 10:58:10
Heb je de mogelijkheid om aan een multimeter te komen en eerst eens te gaan meten ? Weerstand ABS sensor, kijken / doorpiepen van de kabeltjes tot aan de controller. Daar zou je eigenlijk mee moeten beginnen, los van die slechte reparatie zoals nu is uitgevoerd. Kan namelijk zo maar zijn dat je controller defect is...

Staat op de planning voor dinsdag.

626Ronin

zo op het oog zijn dit ook krimppijpjes*, maar waarom daar dan na montage niet even een aansteker langs gehaald is?! (als het zo is hè..)
*het isolerende pijpje is eigenlijk krimpkous met lijm erin, dat systeem heeft de voorkeur van een bevriende elektriciën boven solderen als het om trillende bedrading gaat. maar als de ervaringen hier zijn dat het met zilversoldeer ook goed gaat.. :eusa_silenced: heb ik niks gezegd..
met genoemde krimppijpjes en daarna nog eens van die krimpkous met lijm (bestaat er ook zònder, zo ja wááròm?) heb ik een 12 V dompelpompje ìn de regenton hangen (die verbinding al jaren in de ton of erboven in de regen) en dat blijft goed..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

KIM

Een storing wordt pas opgeslagen als de fout voldoende lang achtereen aanwezig is. Een intermitterend probleem kan net onvoldoende zijn om als storing aan te merken maar voldoende om te ervaren als probleem.

Vulk

Ik bedacht net dat ik hier nog geen feedback had gepost. Ik heb de draden op een tijdelijke manier terug aan elkaar gezet en de auto remt terug zoals voorheen! Ik laat één dezer op een fatsoenlijke manier de kabel terug aan elkaar zetten en dan bij gelegenheid er een nieuwe inzetten.

Vulk

Vandaag is door Pieter de kabel fatsoenlijk hersteld. De auto remt prima, maar de foutcode 311 krijg ik niet gereset.
Er is een nieuwe foutcode bijgekomen (ik dacht 444), maar de fout verwees naar een niet werkende ABS-pomp. Ergens logisch aangezien ik die zekeringen had verwijderd bij wijze van test. Alleen kan ik ook die fout niet resetten.

KIM

Vulk

KIM

Niet. Maar je foutcodes en niet kunnen resetten lijken verdacht veel op de storingen bij een defecte controller.
Gewoon naar Thuur toe en m laten doorsolderen.

Vulk

Citaat van: KIM op 12-02-2017 16:14:32
Niet. Maar je foutcodes en niet kunnen resetten lijken verdacht veel op de storingen bij een defecte controller.
Gewoon naar Thuur toe en m laten doorsolderen.

Ik heb nog zo een oude controller, kunnen die fatsoenlijk geopend worden?
Heb sowieso een afspraak staan eind deze maand, het staat op de lijst.

Gelukkig kan ik nu alvast al terug fatsoenlijk remmen.

peteRRR

Die stalen controlles zitten ook aardig dicht,..eerst met een stanley de randen door halen naats het dekseltje
en dan met enig gepruts ( 4 torx er uit ) de deksel er af halen met een kleine platte schroevendraaier of iets,..gaat ook moeizaam want onder het dekseltje zit het ook gekit,...dan als tie open is zit het binnenwerk aan de onderkant gekit deze ook doorhalen en dan kunnen de 2 schroefjes los die bovenop de controlle zit,...tis allemaal torx en kan je het binnenwerk er uit halen.

Groet

Edit: Stalen controlles gaan nauwelijks tot niet stuk volgens de info.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Citaat van: Vulk op 12-02-2017 16:03:22
Citaat van: KIM op 12-02-2017 15:56:55
En je controller is goed?

Vraagteken. Hoe test je zoiets?
Trek de spanningskabel die van de controller naar de ABSpomp gaat maar even los en kijk of je de storing dan wel kunt resetten.  Wel met alle zekeringen er in natuurlijk.  Als wel pomp kapot, als niet controller defect.  En ook die metalen controllers gaan geregeld kapot, zoals ik al vaker zei, alleen gelukkig niet in die mate waarop die kunststof dingen sneuvelen.

Edit: als je de spanningskabel even van de pomp trekt en daar eventjes een losse 12v op zet (welke je zo van de accu af kunt pakken), draait de pomp dan wel ?