Koop er maar een cilinder bij!!

Gestart door Edwin, 29-04-2005 21:45:14

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Lees voor "schroef" bout en deze is redelijk lang, de cylinder kun je in de juiste positie krijgen door de sleutel te bewegen.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

triton

Professioneel raddraaier

thuur

Citaat van: triton op 24-11-2012 12:04:33
Nog gelukt THuur ?

Eh nee, eigenlijk geen tijd gehad. En ik begrijp nog steeds niet goed (ondanks de foto, waarvoor dank) hoe het kan dat de cilinder een halve slag gedraaid zit ???

Gr :eusa_think:

triton

Normaal gesproken zit er een blokkade in die als de sleutel maar een heel klein beetje is gedraaid, hetslot aan
de andere zijde blokkeert.
Bij de foto die ik jouw stuurde is deze blokkade weg omdat er een draaiknop zit.
Als je altijd een sleutel aan de binnenzijde hebt zitten en deze verdraaid een beetje door er tegen te stoten,
dan kan hij dus niet meer open vanaf de andere zijde.
Of als er een sleutelbos aan hangt en deze dus de sleutel een beetje verdraaid.

Capito?
Professioneel raddraaier

thuur

Omdat ik geen idee had welke bout erin moest heb ik eerst die bout uit een andere deur gedraaid. Kom bij de voordeur: waarempel, bout zit er gewoon in en kan ik met enige kracht eruit draaien. Dat was niet de oplossing dus verder gegaan. Uiteindelijk met puur geluk opgelost: ik heb een sleutel aan de binnenzijde een halve slag gedraaid, toen een andere sleutel aan de buitenkant erin en draaien maar. Ik draaide het mechanisme (na enig wiebelen) moeiteloos terug in de beginstand. Probleem is opgelost nu.

Weet ik nog steeds niet hoe dit kan, normaal kun je een slot toch niet draaien als de sleutel aan de andere kant erin zit ???

Gr :D

Mark10v

Paar maand geleden hier in de stad, ik word wakker van glasgerinkel, kijk naar buiten en zie nog net 2 jongens een laptop van de buren jatten. Baksteen door het voorraam en fietsen opgestapeld tegen de voordeur om niet achtervolgd te worden...

Aardig wat jaartjes geleden bij mijn ouders, wij hadden een hele lieve hond, bas, die sliep in het hondenhok naast de achterdeur. Verschijnt ten tonele een inbreker, morrelt aan achterdeur en boem 75 kilo hond in je nek (ras was een landseer). Onze hond was goed afgericht en blafte s'nachts nooit zomaar. Dus allebei de buren wakker. En laten die nu net allebei politie agenten zijn....

Moraal, soms zit het mee, soms zit het tegen.
(al helpen goede sloten en een goede hond en goede buren een hoop)
Volvo 850 2.5 10v handgeschakeld.
Volledig 10v uitgevoerd.