Remco stelt zich even voor.

Gestart door remco, 31-01-2017 17:53:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco

Hallo allemaal,

Mijn naam is Remco ben nu nog 16 jaar maar word in april 17. Ook ben ik al met rijlessen bezig en dat gaat volgens mij best goed, ben nu alleen nog even druk bezig om de laatste dingen voor mijn theorie examen te leren die ik 15 februari heb. Ik heb altijd al iets met auto's gehad maar sinds we op vakantie zijn geweest naar Zweden vorig jaar heb ik het idee dat ik ben besmet met het Volvo virus, daar heb ik namelijk heel wat mooie Volvo's zien rijden ;D. Op vakantie zijn we ook bij auto meeting geweest waar ook veel Amerikaanse auto's stonden maar ook mooie Volvo's en trouwens ook Volvo's die verbouwt zijn tot pick-up. Er waren heel wat Volvo's waarvan de banden in rook opgingen. ;D Mijn vader rijd een Volvo V40 maar ik vind de 850 toch ook wel erg gaaf. Omdat het rijden al best goed gaat ben ik stiekem eens gaan kijken wat een 850 nou eigenlijk kost, tot mijn verbazing staat er 850's te koop voor onder de duizend euro maar als je een 850 koopt voor onder de duizend euro is dat dan een goede koop als eerste auto? Deze foto's wou ik nog even met jullie delen, onze Volvo V40 en een paar foto's uit Zweden waar we waarschijnlijk dit jaar weer heen gaan.







Groeten,

Remco

jellejas

Jij ook het virus vroeg te pakken? Mooi!
Ik ben zelf 17 jaar en heb ondanks een 850 t5 gekocht.
Om je vraag te beantwoorden, het is naar mijn mening niet echt een goede eerste auto. Als je er goedkoop een koopt moet je of wat meer besteden of geluk hebben en een heel mooi exemplaar hebben anders moet je er vanuit gaan dat je veel mag besteden aan onderhoud. Belasting voor een 850 is pittig duur... Verzekering (als hij niet onder de naam van je ouders kan) gaat ook veel kosten, denk aan 100+ euro in de maand. En omdat 850's geen zuinige auto's zijn ga je ook veel betalen voor brandstof.
Tenzij je een heel mooi bijbaantje hebt raad ik het af.
Neemt niet weg dat het prachtige auto's zijn waar je veel plezier aan kan beleven!
Lees anders mij werkdagboek even, daar kan je lezen wat er gebeurt als je een wat minder exemplaar koopt.

Waar woon jij trouwens? Het is misschien wel handig om iemand mee te nemen die een beetje verstand van zaken heeft als je een volvo gaat kopen.
BRAAAAAAAP STUTUTU

remco

Dat een auto veel kost was ik me al redelijk op de hoogte. Omdat ik nog op school zit en waarschijnlijk gratis OV krijg zal ik niet zo gek veel rijden. Maar ik moet toch nog even door sparen. ;D En sleutelen aan een auto is natuurlijk ook erg leuk om te doen. Ook heb ik wel een bijbaantje. Als ik het dan allemaal z'n beetje bereken moet ik het wel lukken.

En ik woon trouwens in Uithoorn. ;)

mymac

#3
Ik zou het je ook afraden, zeker een T-5. Maar aan de andere kant... Het is wel verschrikkelijk leuk! De roffel is verslavend en daar gaat toch niks tegenop als je dat eenmaal hebt (alhoewel AMG's mij ook nooit vervelen). Aan (preventief) onderhoud kun je makkelijk meerdere malen de aanschafprijs per jaar uitgeven, dus houd daar wel rekening mee. Ik studeer zelf ook nog dus ik heb met mijn T-5 ook een beetje een haat-liefde relatie. Fantastische bak, tot er weer wat stuk gaat.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65345.0.html > Mijn weblog van de 20v (eerste auto)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75361.0.html > Mijn weblog van de T-5 (huidige auto)


Mijn advies: spaar iets meer en koop een wagen met tenminste een aantal recente jaren onderhoudshistorie. Een 10v (144pk) is in principe het meest betrouwbaar en het goedkoopst te rijden. Daarnaast klinkt 'ie ook het best. Een 20v heeft op papier iets meer vermogen (170pk), maar die paardjes zijn vaak in de praktijk al deels met pensioen. Turbo's zijn onzuiniger, onderhoudsgevoeliger, maar ook een stuk sneller en zijn daarnaast (relatief eenvoudig) nóg sneller te maken. Dat laatste kost al met al dan wel vaak weer een shitload aan extra centjes.

Begin met een goed rijdende 10 klepper, en als het je allemaal echt goed bevalt kun je altijd later de overstap naar een T-5(R) maken. Je zal er minder agressief/sportief mee rijden dan met een turbo en daardoor gaat alles wat langer mee. Veel upgrades die je koopt zijn over te dragen op een eventuele T-5 (velgen, spoilers, bumpers, veerpootbrug, dat soort spul) dus dan is dat geen verloren geld.
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus