afgetopt slangetje

Gestart door @®-, 28-03-2005 10:19:26

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Gisteren was ik op de mini-meeting en had gevraagd wat dit was, maar helaas kon niemand een antwoord geven.

Wie weet wat het is, waarom deze is afgetopt, en wat er gebeurd als ik het weer aansluit?

Mijn vinger wijst naar het afgetopte slangetje. ???

Reitse

Volg het slangetje en kijk waar die aan vast zit...

@®-

Het slangetje gaat naar een regelaar, daarna naar beneden om vervolgens in het niets te verdwijnen onder de auto onder de accu bak.

Reitse

Zou die bij je emissie-systeem horen... ergens onder je accubak zit dacht ik een soort vaatje voor uitlaatgassen...weet niet meer precies hoe dat zat...

@®-

thuur

Citaat van: Reitse op 28-03-2005 12:24:04
Zou die bij je emissie-systeem horen... ergens onder je accubak zit dacht ik een soort vaatje voor uitlaatgassen...weet niet meer precies hoe dat zat...

Ik heb 2 van die vaatjes: eentje is voor het 'opvangen van benzinedampen om weer terug te leiden in het inlaattraject' en een vacuumtank (ik weet nog steeds niet waarom je 'niets' zou willen 'opslaan' ???). Beide zijn onderdeel van het vacuumsysteem. Indien niet goed aangesloten kan het hooguit leiden tot een verhoogd verbruik en/of onregelmatig lopende motor. Dat laatste zou heel extreem moeten zijn als je het in verband wilt brengen met het afslaan zonder reden.

Beide vaatjes kan ik zien door even onder de bumper te kijken. Aan de dampenopvanger zitten ook 2 benzineleidingen.

Kun je misschien de zwarte kap er eens afhalen en een close-up maken van het slangetje?

Gr 8)

@®-

Ik zal vanaovond even proberen een close-up te maken en zal deze dan morgen even posten.

Motor loopt mooi regelmatig, en het brandstofverbuik is zo rondt de 12 liter op 100 kilometer, lijkt mij geen hoog verbruik van een T5 automaat met voornamelijk stadswerk (ik weet het, foei Armin ;))

KIM

Bij mij zit onder de accubak de vacuum regelaar van de cruise control...
Misschien een verwijderde optie?

@®-

Mijn cruise control doet het gewoon, maar er zit inderdaad een regelaar aan dat slangetje vast met een stekker.

KIM

Aan de motorzijde of accuzijde?

KIM

Heb ff een fotootje gemaakt van de unit van de cruise control onder de accubak...

@®-

Ik heb ook nog een paar fototjes gemaakt, want mijn cruise control werkt gewoon zonder problemen:

johan283

al wijzer geworden?

denkweb

Ooit op gas gereden>?