Roken bij koude start

Gestart door huibjan, 01-11-2004 22:10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

huibjan

Hallo,

Bij een koude start heb ik altijd last van nogal wat rook ontwikkeling van die wolken van twee bij twee meter. Na een paar 100 meter is dit probleem
verdwenen. Bij warme motor zijn er geen problemen!

niemand kan me vertellen wat de oorzaak is ook de dealer niet, iemand een idee???

HJ

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Voor zover ik weet duidt een witte of licht grijze pluim bij koude motor en omgeving op een volledige verbranding.. Ik zie het 'probleem' niet.. ???


Gr 8)

b0nkolok

Blauwgrijs meteen na de start betekent meestal wat olie die na de laatste rit langs de klepgeleiders en kleppen in de verbrandingsruimte is gesiepeld. Kwestie van slijtage van afdichtingen van de klepgeleiders.
Witte rook is alleen maar vocht. Kan bij stationair aardige wolken geven, maar is normaal. Witte rook onder het rijden betekent meestal een lekke koppakking, leidend tot oplopen van de temp. van je motor (koken).
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

huibjan

grijze 'dikke' rook komt er uit, en wat het probleem is lijkt me duidelijk als je als voorbijganger een rookpluim van twee bij twee meter te verwerken krijgt
heb je het zwaar...

BobaFett

Citaat van: huibjan op 02-11-2004 15:38:55
grijze 'dikke' rook komt er uit, en wat het probleem is lijkt me duidelijk als je als voorbijganger een rookpluim van twee bij twee meter te verwerken krijgt
heb je het zwaar...


Ideal als je last hebt van fietsers of andere lastige weggebruikers.... even het gas erop  ;D  ;D

thuur

Citaat van: Boba Fett op 02-11-2004 19:39:56
Citaat van: huibjan op 02-11-2004 15:38:55
grijze 'dikke' rook komt er uit, en wat het probleem is lijkt me duidelijk als je als voorbijganger een rookpluim van twee bij twee meter te verwerken krijgt
heb je het zwaar...


Ideal als je last hebt van fietsers of andere lastige weggebruikers.... even het gas erop  ;D  ;D


Preciiieees! O, en proberen niet achteruit te rijden. Niet alleen minder prettig qua geur, maar veel mensen schrikken ook als opeens een Volvo uit die mist komt ;D

Gr 8)

BobaFett

Nou... mijn vermoedens zijn uitgekomen...

Telefoontje van de dealer, Agnetha heeft absoluut nieuwe gloeispiralen nodig.
Van de 5 zijn er 4 slecht (goh.... verrassend)...

Ben zeer benieuwd naar de het "nieuwe starten"  ;)

thuur

Citaat van: Boba Fett op 03-11-2004 14:11:58
Nou... mijn vermoedens zijn uitgekomen...

Telefoontje van de dealer, Agnetha heeft absoluut nieuwe gloeispiralen nodig.
Van de 5 zijn er 4 slecht (goh.... verrassend)...

Ben zeer benieuwd naar de het "nieuwe starten"  ;)



Aha, is Agnetha binnenkort weer snel opgewarmd ;)

We horen je bevindingen wel!


Gr 8)

BobaFett

Even een update over het starten.

Nou, het voorgloeilampje is nu (bij koud weer) zeker goed in beeld.
En starten als de brandweer.... mag ook wel, met 5 nieuwe spiralen.

Toen ik de auto bij de dealer opgehaald had en richting Veluwe reed toch wel even gekeken, en ja hoor.... gelukkig nog steeds de "vertrouwde" pluim bij doortrekken (was bang dat dit ook minder was geworden).

Maar ik merk een duidelijke verbetering, en minder rookwolken bij het starten  ;)
Het klinkt niet meer alsof Agnetha zware shag rookt, maar aan een pepermuntje zit: sleutel om en lopen zonder tig keer rond te moeten gaan.

denkweb

En wat heeft het gekost??

BobaFett

Citaat van: denkweb op 13-11-2004 01:01:18
En wat heeft het gekost??

Geen idee.... de factuur is nog niet binnen  :-\
Hoor je nog.

ronbroek

En, is de factuur al binnen ?

mehn

Citaat van: Ronbroek op 17-02-2007 18:24:36
En, is de factuur al binnen ?

Ik denk het wel na 2,5 jaar  :eusa_snooty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

kyro


Citaat van: Ronbroek op 17-02-2007 18:24:36
En, is de factuur al binnen ?

hij heeft me net gebeld  ::)
hij zet ,t er zo op
er was een klein computer probleempje :o ;)