achterremmen blijven aanlopen zelfs na vervangen remklauwen.

Gestart door pietdeslinger, 13-03-2017 21:53:42

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

Citaat van: pietdeslinger op 01-04-2017 21:55:27
Citaat van: volvobaksteen op 01-04-2017 03:21:28
Ik mag dan wel al een half krat bier op hebben maar aanlopende remmen en verstopte slangen is dit serieus.... zou om dat mooie fabeltje te ontwijken je remsysteem de olie eerst is verversen als deze zwart is met fijne vlokjes inderdaad is naar slangen kijken. Is dit niet het geval. Zou ik eerst weer naar de klauwen gaan.aangezien revisie tegenwoordig bij auto garages niks anders is dan een stukje schuurpapier en een likje vet. En kiek maar ff. Volvo remklauwen achterzijde is altijd flutzooi geweest. Splinternieuw werkt voor aantal jaren  tot ze weer blijven hangen. Vroeger werden remklauwen schoenen enzovoort schoongemaakt gevet en bijgehouden. Die service bestaat helaas niet meer. Of je moet er vies voor betalen. Dus tip van de sluier koop wat simpel action gereedschap. En het hayness boek  8 tientjes verder en je komt er zelf achter waar het probleem zit.

Er zijn andere klauwen opgezet die goed gangbaar waren. Stond er bij en keek er naar:)
De andere klauwen worden gestraald, en heb ik bij estate services de revisieset incl. Zuigers bij besteld.

zijn gestraald op de plek van de zuigers zeker kun je de nieuwe zuigers er gewoon in laten vallen. Kijk zijn gangbaar totdat je door een plas heen rijd

Bouke

Citaat van: pietdeslinger op 29-03-2017 09:39:09
Ok bedankt,
Prijs is netjes.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit type 5 slangetjes zou hebben.
Klopt dat? Of heb ik het mis?
Op de site van Biesheuvel staat weer 4 slangen.

Een awd heeft er maar 4 en een 2wd heeft er 5.  Dit komt door een ander soort achteras bij de awd dus dat klopt. Koop een stuk van een halve meter rubberen brandstofleiding bij snij die in 4 stukken en aan aan kant in de lengte door , die kan je  dan gebruiken om beschermhoesjes van te maken waar de slang evt de carrosserie raakt want dat is anders een apk afkeurpunt.   Die dingen zet je gewoon met tyraps vast om de slang.