855 T-5 Holset HX35 & 740 T-5RWD

Gestart door Mathijs., 15-03-2017 22:18:04

Vorige topic - Volgende topic

EricL

Heb het eerst ook gehad met mijn Volans, maar dan meer grijs / beige dan blauw.
Uiteindelijk opnieuw laten coaten en nu wel naar mijn zin:

Mathijs.

Citaat van: EricL op 20-10-2018 14:21:31
Heb het eerst ook gehad met mijn Volans, maar dan meer grijs / beige dan blauw.
Uiteindelijk opnieuw laten coaten en nu wel naar mijn zin:

dit vind ik ook een erg mooie kleur nu!

Mathijs.

weer een update

paar weken niks aan de auto gedaan maar toch de draad weer opgepakt.

wielkasten weer strak maken

heel erg goed gelukt vind ik zelf

aangezien ik het spuiten wel leuk werk vind werd het ook tijd voor de achterbumper, die mocht namelijk ook wel wat aandacht hebben.

ook de achterklep had langs de handgreep wat roest. dus de handgreep en achterklep ook maar mee pakken

snapt die ook weer een stuk van op

nog wat meer nieuwe onderdelen binnen

ook een nieuw turbinehuis omdat de oude gescheurd was. en had een lek bij het uitlaatspruitstuk

oorzaak was snel gevonden...  :eusa_silenced:

juist, een pakking zat dus maar om 1 tapeind ipv 2. nu een v50 pakking gebruikt en zit alles weer mooi dicht

alles weer gemonteerd ;D

na een testritje en een wasbeurt weer helemaal blij  :P

een maat van mij vroeg of hij zn titans even bij mij thuis kon stallen, deze zijn zwart gecoat en kon het niet laten om de op mijn T-5R te zetten :evil:

vind het super dik staan, ja ik ben wel fan van zwarte velgen op een zwarte auto :eusa_shifty:

over velgen gesproken, ik kan fluiten naar mn geld en de coater had geen andere kleur dus het banden centrum kon niks meer voor mij doen, ik moest ze zelf maar even licht opschuren en in de juiste kleur spuiten  :eusa_wall: :eusa_think: :eusa_snooty: :eusa_silenced: :eusa_silenced: :eusa_sick: :eusa_doh:

maarja we moeten door en de velgen gaan deze week naar een andere coater..

jas

Mooi gelukt dat spuiten, gewoon zelf geschuurd en met knikkerbusje?

Vind de zilveren velgen set wel erg gaaf staan

san

Dat vroeg ik mij ook af,of dat uit een knikkerbus komt,netjes gedaan.

classicT5

Leuk, weer een forummer met twee rechterhanden. Goed bezig

Died850

Leuke update, je optische opknapwerk ziet er weer strak uit! Alleen zie ik nou dat je de strip tussen ruit en achterklep hebt laten zitten? Die veroorzaakt ook vaak narigheid maar dat wist je al wel neem ik aan dus ben wel benieuwd waarom je m hebt laten zitten ;).
Persoonlijk vind ik de Propus velgen heel erg goed staan onder je T-5R, mooier dan de zwarte Titans  :eusa_shifty: ;D. Maar lekker doen wat je zelf mooi vindt uiteraard!

Mathijs.

bedankt allemaal. tis idd met een knikkerbus gespoten, 2k spuitbussen van www.nonpaints.com

bij de laatste keer spuiten waren de omstandigheden helaas niet ideaal, en vooral op de achterklep (metaal) kreeg ik toch wel iets een sinaasappel huid, alleen even licht schuren met korrel 3000 en daarna polijsten doet wonderen. op de kunststof delen had ik hier veel minder last van.

Citaat van: Died850 op 26-11-2018 22:16:17
Alleen zie ik nou dat je de strip tussen ruit en achterklep hebt laten zitten? Die veroorzaakt ook vaak narigheid maar dat wist je al wel neem ik aan dus ben wel benieuwd waarom je m hebt laten zitten ;).

klopt, hier komt nu nog geen roest onderuit, maar weet idd wel bijna zeker dat er roest onder zit. bij mn t-5 heb ik em er toen proberen uit te krijgen maar dat is echt kl**ten werk, toen ook niet helemaal mooi gelukt. dus ben nog opzoek naar een goede manier om die strip te kunnen verwijderen, iemand tips?  ;D

en vind zelf de zilveren tritons ook wel erg mooi staan maar zijn 18 inch, en omdat de auto beste laag is loopt het aan en hier heb ik geen zin in, heb al een verlaagde t-5 waar ik soms knetter gek van word  :evil:

de t-5r wil ik daarom gewoon origineel houden met de titans :eusa_angel:

jas

Welke spuitbus combinatie had je precies? Hoogglans zijdeglans?

Mathijs.

Citaat van: jas op 27-11-2018 09:20:08
Welke spuitbus combinatie had je precies? Hoogglans zijdeglans?

Citaat van: Mathijs. op 15-09-2018 19:56:57

ik heb de verf bij nonpaints.com gekocht

deze heb ik gebruikt, hoogglans

freefall

Turbinehuis nice n shiny. Ik hoop dat het een fatsoenlijk merk is. Met de cheapass ali turbinehuizen zijn wat slechte ervaring naar boven gekomen.  Verder knap bezig, mooi om te zien dat er weer 1 alle aandacht krijgt. :eusa_clap:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Mathijs.

Citaat van: freefall op 27-11-2018 10:38:25
Turbinehuis nice n shiny. Ik hoop dat het een fatsoenlijk merk is. Met de cheapass ali turbinehuizen zijn wat slechte ervaring naar boven gekomen.  Verder knap bezig, mooi om te zien dat er weer 1 alle aandacht krijgt. :eusa_clap:

wel via ali, merk kinugawa. dacht dat deze juist nog wel goed waren.

vertel me eens wat meer over die slechte ervaringen :-\

arjenT5R

Hey Mathijs mooi dat je weer een update post altijd leuk te lezen!
Lekker creatief bezig altijd :)

De kinugawa huizen en mamba huizen mankeren niets hoor zijn prima.
Moet wel zeggen dat je beter om had kunnen bouwen naar recht of schuine flens die flowen beter er scheuren minder snel.

De goedkoper turbinehuizen van ebay ( ca 100 euro) zijn te krap, die flowen niet genoeg dus boel wordt ontzettend heet en weinig power.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

Citaat van: arjenT5R op 27-11-2018 17:13:07
Hey Mathijs mooi dat je weer een update post altijd leuk te lezen!
Lekker creatief bezig altijd :)

De kinugawa huizen en mamba huizen mankeren niets hoor zijn prima.
Moet wel zeggen dat je beter om had kunnen bouwen naar recht of schuine flens die flowen beter er scheuren minder snel.

De goedkoper turbinehuizen van ebay ( ca 100 euro) zijn te krap, die flowen niet genoeg dus boel wordt ontzettend heet en weinig power.

dit dacht ik dus ergens in een andere reactie van jou ook gelezen te hebben, gelukkig nu bevestiging. vond het kinugawa huis er kwalitatief er goed uit zien, kon zo op het oog geen verschil vinden met het originele huis.

heb weer gekozen voor het conische flens omdat ik de auto standaard laat, geen wilde tunings plannen met deze wegen en zo passte alles gewoon weer met de originele downpipe.

altijd leuk om positieve en informatieve reacties te krijgen!

arjenT5R

Ah top! Ja ik wilde mijn R ook stock laten hahahaha helemaal verpaupert nu ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!