Op pad met de S90.

Gestart door Chevyeddy, 20-03-2017 08:34:10

Vorige topic - Volgende topic

RemkoT5

-off-topic, O ja en dan heb ik t niet over die door de dealert aangeboden chiptuning ´waarmee je garantie behouden blijft´ ja ja, ze kunnen me nog meer vertellen bij de dealert... nu weer on-topic-

The Demon

Gewoon ff wachten en als ze de tweedehands markt opkomen er een 2.3 5 pitter inlepelen. Of gaat dat niet passen in de motorruimte?

Snellebaksteen

Ik begrijp dat we hier op een 850 forum zitten maar deze laatste paar posts gaan echt nergens over. Ik vind de 850 nog steeds een prachtige karaktervolle wagen met een zalige 5 cilinder maar een S90 is echt een klasse hoger, moderner en vooral uit een ander tijdperk.

Ik zou niet snel voor een S90 gaan overigens, ik zou voor een V90 gaan. Ik heb 3 vrouwen thuis, dan heb je nooit genoeg ruimte...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Vulk

Citaat van: Snellebaksteen op 20-03-2017 23:18:23
Ik begrijp dat we hier op een 850 forum zitten maar deze laatste paar posts gaan echt nergens over. Ik vind de 850 nog steeds een prachtige karaktervolle wagen met een zalige 5 cilinder maar een S90 is echt een klasse hoger, moderner en vooral uit een ander tijdperk.

Klopt. En toch verkies ik de 850.

UserID6342

Citaat van: Johann op 20-03-2017 13:24:56
De T5 is een mooi alternatief voor de oudere 2.5T 5 cylinder plus nog iets extra.
De pruttelmotor zoals Dirk 'm noemt klink misschien niet als een 5 cylinder maar doet beter z'n werk. Zelfs in een zware XC90, met AWD ook nog,  gaat het goed.
De snellere variant is de T6 en die gaat gewoon tot de begrenzer.
Jammer dat Volvo in NL denkt de T8 beter te verkopen waardoor de T6 qua aanschaf ongunstig uitvalt. Je zit voor nagenoeg gelijk centen met die elektro meuk opgescheept.
Het laatste ben ik sowieso al met je eens !  En wat ik al zei, de auto rijd met die motor meer als goed, is snel zat daar valt allemaal niets over te zeggen (zou ook echt onzin zijn) maar helaas zie ik ook dezelfde motoren te vaak kapot staan bij de dealer, zeker in de XC90's.  Daarbij, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk, als je dat bedrag nieuw kunt uitgeven voor zo'n dergelijke auto (je zit met wat opties al heel snel rond de 129 rooien voor een XC90-T8) en je kunt alleen kiezen uit een 4 cilinder pruttel, gaat er in mijn ogen iets niet helemaal goed.  Als ik bij een andere merken kijk voor een auto in dergelijke prijsklasse, kan ik nog steeds kiezen wat voor blok ik erin wil hebben en dat laatste vind ik echt een groot gemis van Volvo.

Maar daar hebben we het ook al vaker over gehad en vind ik echt dom.  Snap die milieudingetjes soms niet van Volvo (en andere merken) want even heel simpel gezegd, en hier zitten natuurlijk ook restricties aan dat begrijp ik ook heel goed, een grotere motor zal in de basis met dezelfde snelheid minder verbruiken / vervuilend zijn dan zo'n pruttelblokje.

Emiel

Motoren van de xc90 is juist het enige wat het wel doet.

Het is 2017 mensen, er zijn 4 cilinders die over de 300pk gaan en dat gaat ook goed. De techniek staat echt niet stil. Het is nou niet zo dat 5 cilinders probleemloos hoge peekaas halen...

The Volvoboy

Citaat van: Emiel op 21-03-2017 07:34:49
Motoren van de xc90 is juist het enige wat het wel doet.

Het is 2017 mensen, er zijn 4 cilinders die over de 300pk gaan en dat gaat ook goed. De techniek staat echt niet stil. Het is nou niet zo dat 5 cilinders probleemloos hoge peekaas halen...

Inderdaad, ik heb nog steeds geen kapotgelopen VEA 4-cilindermotoren voorbij zien komen bij ons in de werkplaats.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

NinaPaul

Kennis van me heeft al 140dkm een A45 AMG, rijdt sportief en wil ook wel eens een stoplichtsprintjes trekken door Den Haag.
Buiten normaal onderhoud is er niets mis met die motor en die perst er 360pk uit! Dat is meer dan 100pk extra t.ov. zo een T5.

Ik weet nog goed toen de eerste 4 of meer kleppen per cilinder motoren kwamen, toen was het ook allemaal "extra snel stuk" want dat moest wel met meer vermogen en meer draaiende delen...
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

sander69

ff of topic: hoezo hebben jullie gereden met de nieuwe V 90?

of werken jullie bij de volvo dealer?
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

UserID6342

Neuh, maar wel zeer goede contacten met de Volvo dealer ;D

rifwachter

Als vaste klant bij een dealer doen ze niet zo moeilijk als je vraagt of je even een rondje mag maken.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

leons850

Citaat van: rifwachter op 22-03-2017 12:22:19
Als vaste klant bij een dealer doen ze niet zo moeilijk als je vraagt of je even een rondje mag maken.

Ik kreeg zelfs een uitnodiging van de dealer als 1 van de 3 groot onderdelen afnemers, met klantnr en 2 auto's in 't bestand. ;D
Verder heb ik ook wel goed contact met 1 van de medewerkers daarzo. :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein