meerdere auto s in verzekering en no claim opbouw

Gestart door sander69, 21-03-2017 16:51:53

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

En wat als Linda nu schade maakt ? Wat ik niet hoop overigens.  Wiens zijn no-claim word er dan gepakt, ik neem aan toch die van jou en dan is win-win in 1x weg ?

hilko73

Ik heb 1 auto in de oldtimer verzekering. Daar bouw je inderdaad geen no-claim mee op, iets wat je wel in de gaten moet houden.
Daarom is mijn andere auto, ook al is die geschorst, doorlopend WA verzekerd. Uiteraard bij de goedkoopste die ik vinden kan die toch nog redelijke voorwaarden heeft.
Zodoende behoud ik mijn no-claim, sterker nog: die wordt alleen maar hoger. Zelfs als ik schade zou rijden met de als oldtimer verzekerde auto.

Voor wie het weten wil: de 854 10V kost in de WA bijna het dubbele van wat de 855 10V kost. Ik kon dat ook bijna niet geloven, maar vandaar dat de keuze op een oldtimer verzekering gevallen is voor de 854. Anders zou ik natuurlijk nooit al die moeite doen ;)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

)()()sT

Citaat van: widebody op 22-03-2017 20:30:32
Hier ook 2 auto's en een scootertje. Alles op mijn naam bij CB. Linda als vaste bestuurster aangemeld voor die rolschaats. Wel mijn no-claim(75%) en zelf opbouw van haar eigen schade-vrije jaren. Win-Win dus ;D.

Citaat van: Dirk342 op 22-03-2017 21:54:10
En wat als Linda nu schade maakt ? Wat ik niet hoop overigens.  Wiens zijn no-claim word er dan gepakt, ik neem aan toch die van jou en dan is win-win in 1x weg ?

En toch: ik heb dat laatst ook eens gevraagd. Onze auto's zijn verzekerd via een tussenpersoon via hier, mede vanwege mijn V70 die voor taxatiewaarde verzekerd is.
Maar goed, hoofdauto's zijn nu: Yaris en V60. Ik vroeg dus: als ik nou met de Yaris schade rij, gaat mijn no-claim korting van de V60 ook aan diggelen? Antwoord was: nee, enkel die van de auto waar de schade mee gemaakt is en geclaimd wordt.

sander69

Is er niemand op het forum die een verzekeraarskantoor heeft o.i.d.?

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

)()()sT

Niet actief. Ik heb dus mijn auto's verzekerd via Advies Verzekerd uit Meppel. Zij doen veel met youngtimers en rijden ook Volvo en Saab.
Een van de twee is wel forumlid:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=21236

StefanCJ

Jammer, had mooi geweest als er ook een forumverzekeraar was.

WYD

Even wat feitjes:
Je bouwt de no-claim per auto op en kunt deze ook maar voor 1 auto inzetten. Heb je 25 jaar schadevrij gereden en neem je er een auto bij die je verzekert, dan betaal je voor die 2e auto de volle mep en begin je opnieuw.
Je kunt meerdere no-claims naast elkaar opbouwen.
Een opgebouwde no-claim blijft 3jaar geldig en opvraagbaar bij Roydata. Voor mij persoonlijk houdt dit in dat ik binnenkort even een goedkoop autootje erbij moet nemen en verzekeren, omdat die van mij van mijn 2e no-claim anders verloopt.
Oldtimerverzekering en deel/kortdurende verzekeringen tellen niet mee voor je no-claim opbouw.
Wanneer je een verzekering beëindigd door verkoop van een voertuig, of doordat je overstapt naar een andere verzekeraar, dan kun je een bevestiging krijgen van je huidige no-claim opbouw. Sommige verzekeraars sturen deze uit zichzelf.

En de beste tip die hier ook al voorbij kwam. Stop met die onzinnige tussenpersonen, dat is hopeloos achterhaald en je wordt bijna altijd getild! Verzekeraars zoals bijvoorbeeld Interpolis, Ditzo, Unive etc. zijn zeer goed bereikbaar, klantvriendelijk en veel sneller dan een tussenpersoon. Nog belangrijker, ze zijn ook veel goedkoper. Overigens werkt Interpolis alleen via Rabobank.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

)()()sT

Citaat van: WYD op 23-03-2017 16:54:55
Even wat feitjes:
Je bouwt de no-claim per auto op en kunt deze ook maar voor 1 auto inzetten. Heb je 25 jaar schadevrij gereden en neem je er een auto bij die je verzekert, dan betaal je voor die 2e auto de volle mep en begin je opnieuw.

Waarom heb ik dan bij 2 auto's verschillende schadevrije jaren, maar beide de max. no-claim korting?

UserID25761

En de beste tip die hier ook al voorbij kwam. Stop met die onzinnige tussenpersonen

Hmm, :eusa_think: ik heb mijn auto ook verzekerd via Advies Verzekerd, dus met tussenpersoon en echt waar! ik kan nergens een goedkopere verzekering vinden die verzekerd tegen taxatiewaarde.  dus in mijn geval slechte tip   ;)

widebody

No-claim beschermer ;D. 1x per jaar mag ik een schade claimen en val ik niet terug :eusa_whistle:

johan1989

Citaat van: v0lv0freak op 22-03-2017 09:20:29
Het verhaal lijkt te kloppen.
Je cabrio heb je nooit het hele jaar gebruikt / verzekerd.
Daarnaast heb je allemaal oldtimers gereden, waarover je ook geen no claim opbouwd.
Vanaf 2015 heb je zelf een dagelijkse auto. Het is nu 2017, dus inderdaad 2 jaar no claim opgebouwd.
Even wat feitjes:
Je kunt meerdere no-claims naast elkaar opbouwen.
Precies wat ulieden schrijft!

- Oldtimer verzekeringen bouwen niets op.
- Schadevrije jaren vervallen na een x aantal jaar.
- Een verzekering die je binnen 6 maanden weer beëindigd levert GEEN schadevrij jaar op. Na 6 maanden wel. (afhankelijk van de verzekeraar, maar bij bijna alle verzekeraars wordt deze regel aangehouden)
- Je bouwt bij een tweede auto schadevrije jaren op voor de tweede auto. Dat telt niet bij elkaar op.
- Je kunt vaak bij een verzekeraar je schadevrijejarenkorting inzetten op een tweede gezinsauto. Zo is Linda met haar japanner toch gezegend met 8 schadejaren, terwijl ze er eigenlijk maar 4 heeft. Als ze schade rijdt gaat die van die 4 jaren af, en niet van mijn 8.

Overigens kun je in sommige gevallen ook de no-claim van je leaseverzekeraar overnemen. Maar weet niet precies hoe dat zit. Dan zou je er nog een aantal jaren bijkrijgen met een verklaring van die leasemaatschappij op de een of andere manier. Nogmaals, geen idee verder: googlen.

Tips;
http://www.volvocars.com/nl zit ik sinds vorig jaar. Nette premie en op de enveloppe prijkt een prachtig logo :)
http://www.premie.nl, cheap ass site, werkt wel
http://www.independer.nl, iets minder cheap ass, niet alle goedkoopsten staan daarop, daarom vergelijken met premie.nl

elmarconi

Citaat van: widebody op 23-03-2017 19:55:30

No-claim beschermer ;D. 1x per jaar mag ik een schade claimen en val ik niet terug :eusa_whistle:

No-claim beschermer FTW!

--
Autogas Inside . . .

sander69

Citaat van: johan1989 op 28-03-2017 00:18:37
Citaat van: v0lv0freak op 22-03-2017 09:20:29
Het verhaal lijkt te kloppen.
Je cabrio heb je nooit het hele jaar gebruikt / verzekerd.
Daarnaast heb je allemaal oldtimers gereden, waarover je ook geen no claim opbouwd.
Vanaf 2015 heb je zelf een dagelijkse auto. Het is nu 2017, dus inderdaad 2 jaar no claim opgebouwd.

- Oldtimer verzekeringen bouwen niets op.
- Schadevrije jaren vervallen na een x aantal jaar.
-
Overigens kun je in sommige gevallen ook de no-claim van je leaseverzekeraar overnemen. Maar weet niet precies hoe dat zit. Dan zou je er nog een aantal jaren bijkrijgen met een verklaring van die leasemaatschappij op de een of andere manier. Nogmaals, geen idee verder: googlen.

Tips;
http://www.volvocars.com/nl zit ik sinds vorig jaar. Nette premie en op de enveloppe prijkt een prachtig logo :)
http://www.premie.nl, cheap ass site, werkt wel
http://www.independer.nl, iets minder cheap ass, niet alle goedkoopsten staan daarop, daarom vergelijken met premie.nl

ik had een V40 via lease; heb de lease maatschappij ook gebeld en ze sturen me een B/M verklaring...ik wist niet eens dat dat kon.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992