Dashboard

Gestart door Reitse, 20-01-2003 15:28:11

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Vanmorgen eens een klusje opgepakt dat al vrij lang 'moest': m'n dashboard loshalen en er opnieuw inzetten, het leek nogal scheef te zitten.
Het loshalen bleek toch al lastig te zijn (schroefjes op plekken waar je ze niet direct verwacht (3 in dashboardkastje ipv 2 zoals in de vraagbaak staat). Na een hoop gepruts dat ding er eindelijk uit. Wat blijkt: de "klokkenwinkel" hangt los, die hoort met 2 klemmen vast te zitten, maar de kunststof haakjes waar de klemmen aan vast moeten zijn afgebroken. Boven het dashboardkastje zit er een behoorlijke scheur in het kunststof. De vorige eigenaar heeft zich kennelijk uitgeleefd bij de (de)installatie van z'n carkit... >:( >:(
Er zal wel een nieuw binnenwerk inmoeten, wil ik het weer goed krijgen. Autorima een optie of moet dat toch maar nieuw (en duur)?

DannyB

Je hebt nu alleen het bovenste gedeelte los liggen??
Waarschijnlijk moet je dan het onderste gedeelte vervangen!
Ik heb in mijn vorige 850 van '93 het onderste dashboard gedeelte vervangen, (waar o.a. de radio inzit en het dashboardkastje), is namelijk een geheel, nieuw is deze erg duur, ik heb het 2de hands, voor ƒ250,00 bij Marans in Veldhoven gekocht.
Bij mij liet aan de zijkanten de 'bekleding' los en er zaten gaten in van een carkit, dus het geheel vervangen door een jonger en donkergrijs exemplaar.
Is ongeveer een dag werk.

Groeten Danny

Reitse

Dat klopt ja, het bovenste deel lag los vanmorgen.
Maar als ik goed gekeken heb leek het of er een soort tweede lag onder lag, zag een boel schroefjes (niet losgehaald), alsof het een soort bak was die eronder lag waaraan het front weer vastgeschroefd zat. (snap je beetje wat ik bedoel?). Als het voor jou een dag werk is zal het voor mij wel weekendje worden, maar ach is ook wel weer leuk (als het weer wat beter is)