error P0243 wastegate solenoid

Gestart door BartRas, 16-05-2005 10:50:58

Vorige topic - Volgende topic

BartRas

Ik heb een probleem met mijn auto, (V70R AWD1997 met 18T 250pk) gisteren lekker in Duitsland geweest hard maar niet voluit gereden  (max 230) Ging prima. Terug in NL weer netjes 120 en na een uurtje vlak voor huis opeens horten en stoten. ging het weer ff goed en weer pruttellen. Eemaal thuis wilde hij eigenlijk niet eens meer stationair lopen. Nu ff de codes uitgelezen en eerst P010 P0103 en P0243. De eerste 2 hebben met de massa meter te maken. Ff gecotroleerd voorzichtig schoongemaak en prima geen codes meer. Behalve de P0243, die blijft terug komen en de motor loopt zeer beroerd. Kan er niet mee rijden zo onregelmatig. Volgends de geleerden is deze code : Wastegate solenoid A malfunction. Via google wordt ik niets echt wijzer. Wat is dit en is hoe kan ik te werk gaan? Dank :'(
there is no substitute for PK's

M a r c

De solenoid die jouw wastegate controleert en dus tevens de turbodruk reguleert is defect of de stekker ligt eraf. Er zit een rubber blok aan jouw luchtfilterbox geschroeft met 3 slangen en 1 grijze stekker eraan. Dat is die bewuste solenoid.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl