Wellicht Volvo verkopen...Advies nodig>> 850 lux line estate 2.5 20v aut. lpg

Gestart door Blitzbuggy, 28-09-2009 22:45:05

Vorige topic - Volgende topic

Blitzbuggy

Ik zit met een probleem, .... Ga V50 in 20% bijteling rijden vanaf December en aangezien onze lpg 850 ook onze prive auto was, en mijn vriendin waarvoor het de woon/werk auto was veel minder gaat rijden(35K minder per jaar),...wordt het een dure auto.

Blijft toch 120euro belasting per maand...+ de rest

Wat zouden jullie doen? Ik ben nu van plan een 240 of 850 op benzine terug te kopen. Zou ik mijn Volvo op lpg makkelijk kwijt raken? Hoe is de markt nu? Zit met een prijs in het hoofd van rond de 2250euro? Er is afgelopen jaar erg veel in onderhoud gestoken(remmen rondom + klauwen en schijven, aut bak, banden, etc ), en dat krijg je nooit terug, al hebben we er wel probleemloos rijden voor terug gehad, maar aan de andere kant zijn de vaste lasten van deze 850 fors als je niet erg veel kilomters maakt.

Voor de duidelijkheid, de auto is nog niet te koop, speel enkel heel erg serieus met de gedachten...beetje mental support en advies heel erg welkom!

over de auto: LPG 365K gelopen + uitvoering zoals in onderwerp

Ben

Simpel, de V50 alleen zakelijk gaan rijden zonder bijtelling en de 850 privé.
Met minder kilometers wordt de 850 alleen maar goedkoper en .....je doet er langer mee :)

marc-850

Is het niet mogelijk om het gas uit te bouwen?

Scheelt een boel wegenbelasting en je bent je investering in het onderhoud niet kwijt. En zo makkelijk is het tegenwoordig niet om je auto te verkopen, laat staan er een goede prijs voor te beuren.

-D©©©L-

Hoeveel kilometers verwacht je op jaarbasis nog te gaan maken met de 850 ? Ik kwam voor mijn 609R op een omslagpunt van 4000 km per jaar.

Wijnand

Ik zou inderdaad maar eens berekenen waar je omslagpunt voor LPG/geen LPG ligt. Heb je een G3 aantekening op je kenteken? Dan ligt dat omslagpunt heel erg laag. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je altijd nog overwegen om de gasinstallatie uit te (laten) bouwen en dit laten aanpassen op kenteken. Scheelt weer belasting. Een 240 is niet veel lichter dan een 850, en scheelt dus niet veel in de belasting. En je weet wat je nu hebt staan (je hebt er al flink wat onderhoud aan verricht) en de kans dat je een auto in zo'n staat van onderhoud terug vindt is minimaal. En voor een goede 240 betaal je op dit moment meer dan voor een 850.

Conclusie: maak een eerlijke vergelijking tussen de kosten van de verschillende opties, schat in wat je voor de 850 terug krijgt (de prijzen zijn de laatste tijd flink gedaald) en schat in wat voor onkosten je nog denkt te krijgen op de 850. Kom je vanzelf tot een keuze!

Succes,
WIjnand.

FGG

Als de installatie er al in zit zal 't omslagpunt voor G3 ergens tussen de 6000 en 8000 kilometer liggen. Lijkt me geen probleem, toch?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Wijnand

Citaat van: FGG op 29-09-2009 12:56:55
Als de installatie er al in zit zal 't omslagpunt voor G3 ergens tussen de 6000 en 8000 kilometer liggen. Lijkt me geen probleem, toch?

Hij heeft het over 120 euro per maand aan belasting, dus ik vermoed dat er geen G3 installatie in ligt. Maar dan nog zal het omslagpunt laag zijn, zo rond 11.000-12.000km (voor de vuist weg).

Blitzbuggy

Ja het inderdaad "gewoon" lpg, zal eens rekenen, al vind ik dat deze mooie lpg sloep beter naar een echte liefhebber kan gaan die lekker veel rijdt.

Wat zou die nu nog ongeveer waard zijn? Zijn de prijzen echt zo gezakt?

Sbv

oude auto is niet zoveel meer waard. Ik zeg het nu heel bot misschien, maar de gebruikte prijzen liggen niet zo heel hoog. Zeker particulier niet.

Zou zelf de V50 enkel zakelijk rijden en dan de rest met de 850. Gas zit er al in en dan is het al snel rendabel.

DopdeDouwer

^idem.

Als je toch graag met de V50 prive wilt rijden (goedkope vakanties bijvoorbeeld). Dan zou ik de LPG-installatie gewoon uitbouwen -> minder vaste lasten.
Vierkant Rules

daytonawim

de V50 zakelijk gebruiken en de 850 lekker prive blijven rijden.

Rekensom = bijtelling netto van de V50 en de vaste kosten van de 850 van elkaar aftrekken.
het verschil geeft je ruimte om te tanken met de 850 :-)

En LPG tanken is lachen aan de pomp :eusa_whistle:

Blitzbuggy

Ik ga de V50 zeker price rijden....met die 20% bijtelling wat gaat neerkomen op +/- 270 euro per maand kan ik rijden wat ik wil, en volledig onbezorgd!..dus dat staat al vast.

Dat mijn vriendin de 850 veel minder voor woon/werk en in totaal veel minder prive gaan rijden is bijkomend in deze situatie.

Denk...denk...denk....

de boekhouder

hoeveel km.'s denk je nog prive te gaan rijden met de 850?
welk bouwjaar is je 850 en hoeveel km's staan er op de klok?
kun je alsnog een g3 aantekening krijgen?

de 850 als stadsautootje lijkt me ook niet echt de bedoeling (wordt de motor niet blij van)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

razorx

Misschien een optie de uitslag af te wachten van de bijtelling voor 15 jaar oude auto's?

Mits die gunstig uitvalt voorstellen dat jouw auto van je baas wordt.

Als je baas een beetje economisch denkt, worden zowel je baas als jij heel vrolijk.

Tip: Even doorlezen over de huidige en de toekomstige bijtellingsregeling en het verzet hiertegen.
Wat betreft het verzet:
http://www.bijtellingoldtimer.nl/

Ik geef ze een goede kans. Uiteraard even afwachten, maar als je geluk hebt kan je baas je tegen heel lage kosten laten autorijden, en hij kan je onderhoud financieren.

Het een suggestie vanuit een andere invalshoek, met een afwacht factor.

Hoofdvraag: Hoe oud is je auto?