Verlaagd onderstel naar normaal onderstel

Gestart door belg, 12-08-2017 14:27:10

Vorige topic - Volgende topic

belg

Ik heb een V70, 2.5 10V sports-line. Het schijnt dat deze een verlaagd onderstel heeft. Voor zover ik weet zitten er op dit moment versleten nivomats onder de achteras. Ik wil deze graag vervangen voor normale schokbrekers. Moet ik dan ook de veren vervangen? Of hoe zou ik kunnen zien dat het gaat om verlaagde veren?

innocenti

Een nivomat heeft een soort van inwendige veer met een wat slappere veer ernaast.

Stap je over van nivomat naar normale dempers moet je altijd ook je veren vervangen. De nivomat veren zijn veel te slap voor gewone dempers.

Overweeg verzwaarde veren als je een gastank achterin hebt en/of je trekhaak wel na gebruikt

arjenT5R

Sports line is trouwens maar 1.5 cm of 2 lager dan origineel.
Daar merk je niet zo gek veel van is meet het verschil tussen hoog en hoger  ;D

En verder idd zoals innoconetieitie zegt.

Nivomaten met gewone veren gaat wel, nivomatveren met gewone dempers niet.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

belg

Ok perfect, dan ga ik op zoek naar normale dempers en verzwaarde veren.

belg

Ik zie wel bij de beschrijving van veel schokdempers/veren: Voor verlaagd chassis of voor normaal chassis.

Mag ik dan uitgaan van een normaal chassis? Of moet ik kiezen voor de verlaagde varianten? Zijn er behalve de veren/schokdempers nog andere zaken die er voor zorgen dat de Sports-line lager ligt?

innocenti

Als je alles vervangt maakt t niet zoveel uit. Vervang je alleen veren en dempers op de achteras? Bij ja zou ik t aan laten sluiten op de vooras en uitzoeken of deze verlaagd is of niet.

Voor verlaagd en achter standaard hoogte vind ik geen gezicht.