Volledig overspuiten: wat komt er allemaal nog bij kijken

Gestart door Vulk, 03-05-2017 13:21:33

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Naar aanleiding van deze post (en vervolg), even dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58716.msg1726284.html#msg1726284

Wat komt er allemaal bij kijken als je een auto volledig laat herspuiten. Je kan het uiteraard zo gek maken als je zelf wil, maar wat is nu het meest gangbare?

Tips- en tricks? Wat moet je sowieso nieuw kopen van clips, rubbers etc en wat kan je recuperen?

Sbv

heel veel ruimte om alle gedemonteerde spullen neer te leggen. Bij Mark zijn banaan hadden we geluk dat ik van mijn werkgever een heel pand tijdelijk mocht gebruiken met diverse bruggen erin en ook veel ruimte om spullen neer te leggen

Ik zou zeggen doe het overspuiten goed of niet, dus alles eruit halen en dan hou je een kale koets over en die helemaal laten spuiten van buiten en waar het kan ook van binnen.
Deurrubbers, raamrubbers en clipjes kosten bij elkaar best wel veel

Ries van de Zilverschuit

Ook al laat je het overspuiten en demonteren doen, dan nog blijft er veel uitzoekwerk over. Indertijd heb ik al zichtrubbers zoveel mogelijk proberen te vervangen. Daarnaast moet je ook echt, wat Sander, zegt heel, heel veel clips en ander bevestigingsmateriaal vernieuwen. Veel breekt af bij demontage wegens ouderdom of is voor eenmalig gebruik. Ik heb wat uurtjes achter Vadis doorgebracht om alles op een rijtje te krijgen. Om je vervolgens rot te schrikken als je gaat afrekenen bij de dealer.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

StefanCJ

Goede Chinees in de buurt is ook een aanrader. Zorg dat je alles goed sorteert en documenteert (wat hoort waar en hoe zat het in elkaar), maak veel foto's.

maruska

en zorg dat ries niet in de buurt is om je net goed gedocumenteerde bakje met bouten en clips even in 1 grote emmer te gooien ;D
maar serieus : wat san zegt. ruimte, heel veel legruimte, en een flink pak geld voor alle afgebroken en onbruikbaar geworden clips.
brug is handig, geen directe pre.
en neem de tijd. het kan in een paar dagen, dat demonteren en monteren, maar dat hangt samen met je ervaring in zo'n klus. demonteren van spullen die terug moeten is heel wat anders dan demontage voor sloop.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

classicT5

Kijk ook voor clips ed bij automaterialenzaken of bv bij wurth op de site (weet alleen niet of die aan particulieren leveren). Veel clips zijn ook a/m leverbaar, bv die van je deurpanelen, scheelt aanzienlijk.

KIM

Ik heb gelijk na demontage van delen opgezocht wat vernieuwd moest worden en zo mijn bestellijst samengesteld.
Rubriceren van onderdelen is echt wel een must anders krijg je de boel nooit meer 100%

Vulk

Ik denk dat ik gewoon Mehn ga ontvoeren voor twee weken als het ooit zover komt. ;D

Vulk

Citaat van: Sbv op 03-05-2017 13:43:47
heel veel ruimte om alle gedemonteerde spullen neer te leggen. Bij Mark zijn banaan hadden we geluk dat ik van mijn werkgever een heel pand tijdelijk mocht gebruiken met diverse bruggen erin en ook veel ruimte om spullen neer te leggen

Ik zou zeggen doe het overspuiten goed of niet, dus alles eruit halen en dan hou je een kale koets over en die helemaal laten spuiten van buiten en waar het kan ook van binnen.
Deurrubbers, raamrubbers en clipjes kosten bij elkaar best wel veel

Hoe kaal is kaal?
Ik had zo in mijn hoofd: de deuren kaal maken, de deurrubbers er uit, dorpels er af, lichten er uit, wielkuipen er uit, bumpers er af, spoiler er af, spiegelkappen, logo's, ...

Wat is de meerwaarde van het interieur strippen? Tenzij er roest zit?

StefanCJ

Dat hebben we ons bij Mark ook weleens afgevraagd, maar hij wilde het graag en wij zijn de moeilijkste niet  ;D

sander69

Citaat van: classicT5 op 03-05-2017 17:10:32
Kijk ook voor clips ed bij automaterialenzaken of bv bij wurth op de site (weet alleen niet of die aan particulieren leveren). Veel clips zijn ook a/m leverbaar, bv die van je deurpanelen, scheelt aanzienlijk.

Die leveren alleen aan bedrijven
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

peteRRR

Misschien kan je ook nog overwegen om de auto zelf te schuren om kosten te besparen
en dingen te demonteren en aan/mee te leveren,...weet niet of dat nog de moeite is om te doen
en zou het in overleg doen met degene die de auto daadwerkelijk gaat spuiten.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Citaat van: Vulk op 03-05-2017 18:21:05
Wat is de meerwaarde van het interieur strippen? Tenzij er roest zit?
Als je de auto ook aan de binnenzijde wilt laten spuiten zul je 'm helemaal kaal moeten maken.... Zelf schuren zou k niet doen want een goede spuiter gaat dat toch over doen en accepteert de auto zo niet (of het moet een bekende zijn) want hij kan het risico niet lopen. Denk daarbij even aan die eerder genoemde 175-200 aan spuitkosten per deel en dan schuurt hij en maakt 'm ook strak daarvoor.

Vulk

Zelf voorbereiden ga ik inderdaad niet doen, net omwille van het resultaat en eventuele garantie.
Als het goedkoper kan door dingen zelf te doen, dan ga ik dat zeker doen, maar dat mag zeker geen negatieve impact hebben op het eindresultaat.

Mij lijkt het logisch dat de nieuwe laklaag stopt onder de deurrubbers en on onder de dorpellijst.

En aan de andere kant, hoe meer ik er over nadenk wat er allemaal losmoet, hoe meer ik inzie dat dat beetje extra interieurdelen het verschil niet zal maken. ;D

mehn

Citaat van: Vulk op 03-05-2017 18:07:01
Ik denk dat ik gewoon Mehn ga ontvoeren voor twee weken als het ooit zover komt. ;D

Dan kan ik niet, dan heb ik een begrafenis en bruiloft!

Helaas...

8)
;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: