Ecc klikkende geluiden

Gestart door Rawdaut, 09-05-2005 22:32:16

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

Citaat van: Werffs op 09-04-2009 20:31:50
Ik heb het tikkende geluid ook. Daarmee bedoel ik dus niet de Airco die in- en uitschakeld maar de kleppen in dashboard.
Heb hier vorig jaar ook al last van gehad. Tijdens de winter geen problemen en nu het weer wat warmer wordt begint het weer.

Het maakt niet echt uit op welke stand de kachel staat (meestal 20-21, maar op 18 of 19 doet hij het na een paar tellen ook).

Heb trouwens ook last van die knipperende ledjes tijdens starten.

Ik kon niet echt opmaken uit de reacties of het probleem nou opgelost is bij de TS.

Gr. Simon

En hier exact hetzelfde. Van de winter geen probleem, en nu tikt ie weer met en regelmaat van zo'n 3 seconden. Het is ook bij mij de felle tik achter het dashboard,d su niet het doffe "plopje" van de aircopomp die in- of uitschakeld.

Ik vraag me echter nog steeds af wat dit "tikken" nou is en of dit nu een probleem is of een eigenschap van de airco? M.a.w. doorkachelen zolang ie koelt of toch laten nakijken?

Vorig jaar is de airco overigens opnieuw afgevuld.

Kingfisher

Edit: Even goed gekeken en geluisterd.
Airco doet het gewoon goed, pomp slaat aan en blijft keurig aan en flink koelen. Alleen het tikje (relais?) achter het dashboard hoor ik veel (om de 5 a 10 seconden).
aangezien ik zo technisch ben als een kiwi (en die zijn NIET technisch) hou ik het er maar op dat zolang de pomp blijft draaien en koelen er niets aan de hand is.
Al blijf ik niet snappen waarom het relais"(?) zo vaak "klikt"  :eusa_think:

Red Devil

Ik heb hetzelfde probleem. Nu het warmer wordt met de middelste knop van de ecc omhoog hoor je continu  een tik (relais) als de auto darbij stationair draait duikt het toerental naar 500. Staat de middels te knop in de stand auto dan is het weg en duikt het toerental ook niet meer. Met de airco aan is het ook weg. Wel is opgevallen dat bij het inschakelen van de airco hij meer lawaai maakt dan normaal. Het lijkt wel of hij als een gek aan het rondpompen is.

Is ook hbier afvullen de remedie.

Overigens koelt de airco nog wel goed.

Gr.

Ted