VOL-FCR + OBDII time out error V70 1997

Gestart door Frax, 16-04-2017 19:50:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frax

Hallo iedereen,

Afgelopen week ging mijn SRS lampje branden en mijn service lampje brandde al enige tijd. Nu had ik begrepen dat je een V70 classic uit 97 kan uitlezen met een VAGCOM OBDII kabel met FTDI chip en Vol-FCR 1.3. Zo gezegd zo gedaan. Stekker aangesloten, drivers geïnstalleerd (usb stekker) en uitlezen maar. Service lampje gereset, SRS foutcode gereset klaar dus.

Aangezien ik nieuwsgierig was of er nog meer foutcodes in de verschillende modules zaten heb ik verder gezocht. Nu blijkt dat ik niet alle modules kan uitlezen. Ik krijg constant een "time out" melding. Deze melding krijg is nu bij:

- Motronic 4.4
- Versnellingsbak module
- Service light reset
- Instrument
- RTI

Naast Vol-FCR 1.3 heb ik ook Vol-FCR 1.7 gebruikt voor FTDI USB (demoversie) maar dezelfde foutmelding bij opvragen van foutcodes. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of waar ik het probleem moet zoeken?

Alvast bedankt.

Frax

Update: Ik heb de oplossing gevonden voor de "time out" melding. Het blijkt dat de 10V 144PK niet kan worden uitgelezen met Vol-FCR. Dit komt doordat de ECU een Siemens Fenix 5.2 (pin 3) is i.p.v. een Motronic 4.4 (pin 7). Slechts een aantal modules kunnen wel worden uitgelezen zoals de ABS en SRS.

Het uitlezen van Siemens Fenix 5.2 dient te worden gedaan met een flash code reader welke je zelf kunt maken. Hier ga ik binnenkort mee aan de slag.

volvobug

Service light reset en instrument uitlezen lukt dan weer wel, dan weer niet bij mijn '97 10V met Vol-FCR. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer wel.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Frax

@volvobug: dat probleem heb ik ook. Heb service light kunnen resetten. Als ik het nu probeer krijg ik een time out. Instrument kon ik ook niet uitlezen met Vol-FCR 1.3 maar weer wel met 1.7. erg frustrerend...

UserID6342

Met brickdiag kun je hem wel uitlezen mits de kabel omschakelbaar is... Delphi kan het trouwens ook gewoon. Servicelight resetten met vol-FCR lukt de ene keer vlekkeloos en de andere keer krijg je allemaal meldingen waar je niets mee kunt en 'pakt' hij 'm ineens wel maar dan ben je zo al een half uur verder.

elmarconi

Citaat van: Dirk342 op 02-05-2017 05:54:57
Met brickdiag kun je hem wel uitlezen mits de kabel omschakelbaar is... Delphi kan het trouwens ook gewoon. Servicelight resetten met vol-FCR lukt de ene keer vlekkeloos en de andere keer krijg je allemaal meldingen waar je niets mee kunt en 'pakt' hij 'm ineens wel maar dan ben je zo al een half uur verder.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33863.msg915172.html#msg915172
--
Autogas Inside . . .