Radiateur upgrade?

Gestart door Erikvb, 06-05-2017 15:35:21

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

Niemand gelooft het denk ik maar koop als je slim die op do88
Er rijden al talloze hier rond met zo ding en heb nog niemand horen klagen.  je hebt ze van 40 en 50 mm en perfecte oem fit

tegenwoordig bestel je alleen maar imitatie troep. volvo maakt dat spul niet meer zelf en wat ze wel leveren komt ook gewoon uit china of japan met een volvo doosje erom die weer uit een ander apenland komt. alleen de labels word door volvo zelf erop geplakt.

daarom als je slim ben neem er 1 uit zweden aftermarked kosten liggen helemaal niet zo gek ver uit mekaar maar je hebt tenminste wel waar voor je geld en 30 tot 40% meer koelcapiciteit.
en met de opwarming van de aarde en de steeds hetere zomers vind vooral een volvo dat erg lekker.

spijky

Citaat van: volvobaksteen op 18-05-2017 18:43:28
Er rijden al talloze hier rond met zo ding en heb nog niemand horen klagen.  je hebt ze van 40 en 50 mm en perfecte oem fit

tegenwoordig bestel je alleen maar imitatie troep. volvo maakt dat spul niet meer zelf en wat ze wel leveren komt ook gewoon uit china of japan met een volvo doosje erom die weer uit een ander apenland komt. alleen de labels word door volvo zelf erop geplakt.

daarom als je slim ben neem er 1 uit zweden aftermarked kosten liggen helemaal niet zo gek ver uit mekaar maar je hebt tenminste wel waar voor je geld en 30 tot 40% meer koelcapiciteit.
en met de opwarming van de aarde en de steeds hetere zomers vind vooral een volvo dat erg lekker.

Sorry hoor maar ik zie toch echt 400 euro voor de alu koeler.
En dat tegen een gewone 40mm radiateur 100 euro.

Vind het niet echt een klein verschil??
Of kan ik niet meer rekenen?
En die alu intercooler kan ook heel goed in china gemaakt worden.
In zweden maken ze ook niet alles zelf.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

spijky

Ook bericht voor de omruiling.
Ik mag hem echter zelf retour gaan sturen. Heb ik weer.
Zal wel weer na het weekend worden dat ik mijn radiateur ga krijgen.  >:(
My Bricksquad:

V70geRwin

Citaat van: spijky op 18-05-2017 20:00:15
Ook bericht voor de omruiling.
Ik mag hem echter zelf retour gaan sturen. Heb ik weer.
Zal wel weer na het weekend worden dat ik mijn radiateur ga krijgen.  >:(

Ik ook hoor, hij is al onderweg.
Maar je krijgt de verzendkosten vergoed.
Netjes opgelost zo.

volvobaksteen

Citaat van: spijky op 18-05-2017 19:38:43
Citaat van: volvobaksteen op 18-05-2017 18:43:28

Sorry hoor maar ik zie toch echt 400 euro voor de alu koeler.
En dat tegen een gewone 40mm radiateur 100 euro.

Vind het niet echt een klein verschil??
Of kan ik niet meer rekenen?
En die alu intercooler kan ook heel goed in china gemaakt worden.
In zweden maken ze ook niet alles zelf.

do88 maakt ze zelf en worden ook allemaal zeer goed getest. Het is wat duurder maar daar heb je ook extra koelvermogen voor terug en je bent in 1x klaar. Je kan wel voor 100 zo jappe ding erop zetten. Maar zo zie je maar dan heb ke dus nog niets en na 2 jaar lekken ze weer. Plus al het werk wat je eraan hebt.

V70R^2

Sorry baksteen, DO88 is made in china... Het bekende trucje, designed hier en daar, getest hier en daar maar niet vertellen dat het made in China is. En wat is daar mis mee? Zolang de fabriek kwaliteit levert hoor je mij niet klagen dat het uit china komt, dat komt alles zo onderhand toch al..

Ik zal maar gelijk zeggen dat ik ze direct bij de leverancier koop zonder tussenhandelaren voor aanzienlijk minder.. D088 maakt flink winst op die dingen ;D De huidige intercoolers die ze leveren is dan wel echt een uniek stukje uit eigen huis, de berekende flow en kwaliteit t.o.v. hun vorige model bied toch wel wat extra dan de vorige made in china modellen onder hun naam verkocht.

Vulk

Citaat van: V70R^2 op 18-05-2017 23:04:30
Sorry baksteen, DO88 is made in china... Het bekende trucje, designed hier en daar, getest hier en daar maar niet vertellen dat het made in China is. En wat is daar mis mee? Zolang de fabriek kwaliteit levert hoor je mij niet klagen dat het uit china komt, dat komt alles zo onderhand toch al..

Ik zal maar gelijk zeggen dat ik ze direct bij de leverancier koop zonder tussenhandelaren voor aanzienlijk minder.. D088 maakt flink winst op die dingen ;D De huidige intercoolers die ze leveren is dan wel echt een uniek stukje uit eigen huis, de berekende flow en kwaliteit t.o.v. hun vorige model bied toch wel wat extra dan de vorige made in china modellen onder hun naam verkocht.

Groupbuy? :)

Benny850

Is het aansluitmateriaal(de stalen klemmen/ o ringen) bij de Nissens goed genoeg om de olieleidingen weer terug te monteren? Daar ben ik wel benieuwd naar.

volvobug

Citaat van: Benny850 op 19-05-2017 08:31:28
Is het aansluitmateriaal(de stalen klemmen/ o ringen) bij de Nissens goed genoeg om de olieleidingen weer terug te monteren? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ja. Als je de klemmen juist monteert wel.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Benny850

Citaat van: volvobug op 19-05-2017 08:45:06

Ja. Als je de klemmen juist monteert wel.

Uiteraard, als de kwaliteit maar goed is.

Erikvb

Zooooo, dit topic is aardig op gang gekomen. Toch wel een hoop mensen die problemen met koeling hebben in zwaardere omstandigheden (niet bij normaal 130 kmh op de snelweg)

Ik heb inmiddels met Adriaan afgesproken dat zijn do88 kit erin gaat komen. Hitte sloopt alles op termijn ('Slow killer') dus ik ga op zeker. En een dikkere intercooler is gewoon FUN!
:eusa_dance:

Natuurlijk maken we foto's!

UserID6342

O-ringen moet je nooit hergebruiken en gewoon nieuwe voor monteren. Als de klemmen niet te oud zijn kun je ze gewoon hergebruiken, oudere klemmen (verroest) verliezen hun klemspanning als je ze open buigt om los te halen.

spijky

Citaat van: Dirk342 op 20-05-2017 07:01:38
O-ringen moet je nooit hergebruiken en gewoon nieuwe voor monteren. Als de klemmen niet te oud zijn kun je ze gewoon hergebruiken, oudere klemmen (verroest) verliezen hun klemspanning als je ze open buigt om los te halen.
Ik denk dat hij bedoelt de olieleidingen terugmonteren met de bijgeleverde nieuwe nissens o ringen
My Bricksquad:

Benny850

Ja klopt bedoelde inderdaad de set die bijgeleverd wordt bij de Nissens. Zag dat mijn radiateur ook heel lichtjes zweet onder. Dus wordt ook tijd voor een nieuwe.

V70geRwin

Net werd na de koffie de Nissens bezorgd, keurig geregeld door Winparts.
Ook aan de telefoon direct al heel prettig en fair.

Zag wel de nieuwe klemmen maar geen O-O ringen er bij.
Iemand zo die nummers voor zowel olie- als automaat koeler?