Relativering olieprijs

Gestart door thuur, 10-05-2005 21:24:46

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Gmid op 09-11-2007 09:15:32
Helaas liggen de verhoudingen nu ook weer anders wat betreft fabrieksarbeiders. In 1960 werkte IEDEREEN in een fabriek. Anno 2007 werkt er nog maar een klein gedeelte van werkend Nederland in een fabriek. Dus gemiddeld zou je heel aardig op die 18 euro uit kunnen komen.

:P

Maar er staat:

Citaat van: thuur op 09-11-2007 00:10:00
- In 1960 kon een NLse fabrieksarbeider van een uurloon 5 liter benzine kopen. Anno nu 12 liter voor een uur werken :evil:

Het gaat dus niet om de gemiddelde werknemer, maar om de gemiddelde fabrieksarbeider. Ik neem aan dat management, staf etc etc daar niet onder valt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Gmid

:eusa_wall:

Het is nog vroeg. Te vroeg voor begrijpend lezen voor mij. Tijd voor koffie.

Volvo C30 '12

de boekhouder

En uit de automaat natuurlijk, bijvoorkeur fresh brew !

Overigens kan dat veel besproken kwartje van Kok best vervallen; dat krijgen dan dmv. een andere heffing wel weer op ons bord: linksom of rechtsom, betalen doen we het toch wel......   :'(
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Simplicity

Laten we allemaal een jaar lang met de fiets gaan zodoende verbruiken we geen brandstof en gaat de prijs omlaag omdat ze geen inkomsten meer hebben ( ondertussen wordt er wel verkeersbelasting op het gebruik van fietsen uitgevonden  :eusa_wall:) en dan kunnen we allemaal terug een tijdje goedkoop gaan tanken  :eusa_dance: is ook meteen het fileprobleem opgelost  :eusa_clap: nu zit ik alleen nog met een paar kleine puntjes zoals het bevoorraden van de supermarkt en dergelijke  :eusa_doh:

Maar dan moet ik de roffel missen :eusa_think: dan toch maar eens een toren gaan plaatsen in de tuin om te kijken of er niet een zwart stroperig goedje te vinden is :eusa_shifty: