Startprobleem

Gestart door Reinier025, 11-04-2017 21:00:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier025

Mijn t5r startte van de ene op de andere dag niet meer na 370k km. ANWB man heeft de volgende analyse: computer krijgt geen stroom. Hij heeft op de luchtmassameter spanning gezet vanuit de zekeringkast. Nu start de auto wel.
Op forum gelezen dat er veel brandstofrelais kapot gaan en dat het wellicht zou kunnen zijn. Die dus vervangen. Euvel blijft.
Verder gekeken. Het relais boven coolfan was bij anderen oorzaak van storing. Ik keek naar het relais bij mij. Er staat op : "Relay cooling Fan2-spd" Nr 899962000. Lijkt mij iets dat puur ziet op de coolfan?

Wat zou ik hier moeten doen om weer te kunnen rijden zonder de noodoplossing van de ANWB?
Ben heel benieuwd naar jullie oordeel.
Reinier

reneetje

Zekering 6 er eens uithalen
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Reinier025

ANWB heeft zekering 6 ook doorgemeten. Dat zou het dus niet moeten zijn. Andere gedachten?

reneetje

Maar ook de zekering eruit gehaald , dus geen binnenverlichting / startonderbreker?

En dan eens starten?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Reinier025

Zekering nr 6 eruit gehaald en gestart. Ook nu draait de startmotor, maar de motor springt niet aan.

reneetje

 Is de stekker van het hoofdrelais boven de radiateur nog wel goed , deze roest en rot nog weleens, goed schoonmaken en zorgen dat ie goed contact maakt.

Hen je hem al uit gelezen bdw ?

Nokkenassensor zou ook kunnen, maar deze storing moet naar boven komen met het uitlezen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Reinier025

Nog niet uitgelezen.
Relais boven radiateur leek bij mij een puur Relais voor koelfan. Nr in eerste posting hierboven. Bedoel je dat ding inderdaad?

Motor doet het wel met Anwb bypass. Kan dan toch nokkenassensor kapot Zijn?

hilko73

Als je voor de motorruimte staat, dan zit er rechts boven de radiateur ook een grijs relais. Dat is het hoofdrelais. Als die geen spanning krijgt start je auto echt niet.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Reinier025

Gevonden, zal nieuw Relais bestellen en laagwater weten of het werkt.
Dank zover!

Reinier025

We hebben het relais vervangen door een gebruikt relais. Auto startte niet. Draden zagen er goed uit, geen oxidatie zichtbaar.
What to do next?

BBS

Defecte nokkenassensor hoeft niet altijd een foutcode op te leveren, maar de motor zal er niet door gaan lopen als deze defect is. Ik zou eerst proberen uit te lezen en kijken wat daar uit komt aan foutcodes en als niks in staat zou ik toch de nokkenassensor als eerste vervangen. (Door een ander gebruikt exemplaar...)
Volvoloos....

Reinier025

Als  nokkenassensor kapot is, start auto dan wel met een short cut zoals de Anwb bij mij deed? Dwz spanning rechtstreeks zetten op luchtmassa meter? Of zou motor dan ook niet mogen aanslaan?

Reinier025

Nokkenassensor vervangen. Probleem blijft. Ik ga nu kijken naar de bedrading van het hoofdrelais om te bezien of er draadbreuk is ergens tussen het relais en de computer. Hoe kan ik die het handigst doormeten? Is er een goed toegankelijk punt bij de computer te vinden?