Hoge garagerekening?

Gestart door karelv70freak, 18-05-2017 15:32:13

Vorige topic - Volgende topic

karelv70freak

Dat is een stuk goedkoper v70r2!

V70R^2

Ik kan altijd een stukje arbeid afstrepen als hobby ;D

elianmars

Citaat van: cornelis-b op 18-05-2017 17:38:40
Als er al diverse 2de hands delen zoals banden en KVS reservoir zijn gebruikt dan vind ik de reactiearm ook aan de prijs, die zijn nieuw ook voor een tientje of 6 te krijgen. Volgende keer de olie zelf meenemen: Valvoline bij de Action voor nog geen 5 euro per liter.

Je gaat toch geen olie meenemen naar de garage??  :eusa_think:

Als je alles moet laten doen, kost het je gewoon geld.
Ik neem aan dat er met reactiearm de draagarm wordt bedoeld? Dan mis ik eigenlijk nog uitlijnen op de lijst (kost 60-90 euro)

Als je een beetje handig bent, kun je veel van deze werkzaamheden zelf doen. Dat scheelt je behoorlijk wat geld.

Volgende keer misschien eerst prijs opvragen, dan weer je waar je aan toe bent.

haasje

Hadden ze de gebruikte delen liggen, of hebben ze deze ergens gehaald. In het geval van het laatste, denk er dan aan dat ook de uren die iemand maakt om deze te gaan halen ook betaald zullen moeten worden.

Boeijke

Welke ben je geweest dan? ( mag per PB als je dat liever hebt)
Ik kom ook uit Oss. En weet misschien nog wel wat.
Ali's Dirk natuurlijk goeie optie.
Maar wel even rekening mee houden dat Dirk op dit moment niet de fitste is.

razorx

Het bedrag is niet extreem te duur. Alleen op alles is wat opgeteld. Zo kom je op een bedrag dat voor de klant aanvaardbaar lijkt. Alleen wel 10 of 20% te duur. Het bedrag voor de alternatieve olie blijf ik schandalig vinden.
Ach iedereen moet rondkomen, en je kan pech hebben als garage dat iets heel vast zit of zo. Een goede garage zal dat wat uitmiddelen over de klanten. Om het prettig te houden zeg maar.

De suggestie voor de "alternatieve Trump" olie van 15 euro per liter vind ik wel schandalig qua prijs. Goede olie mag voor de eindgebruiker niet meer dan 10 euro per liter kosten. En dan heb ik het over Kroon, Ina, Castrol en nog een hoop anderen. Qua inkoop is dat voor de garage ongeveer de helft en dat mag. Zij moeten ook kunnen eten.

UserID6342

Ik zie eigenlijk ook niet raars aan de rekening hoor en net wat Erwin zegt; als een monteur 2 uur onderweg is om die gebruikte zooi ergens op te halen, moet dat ook gewoon betaald worden.  Je kunt een discussie voeren over de prijs van de olie; in mijn optiek valt dat nog allerzins mee (afhankelijk van wat ze er nu precies ingekiept hebben). Maar haal eens ergens 5 ltr goede merkolie, dan ga je zonder korting al ruim over die 67.50 heen.

V70R^2

Welnee, 5 liter goede olie is ook van een A-merk nooit zo duur... Hooguit 3-4 euro per liter.

Tenzij race olie, dat kan een 10tje inkoop zijn, en 25euro verkoop de liter.