versterker op HU 1205

Gestart door volvo s70 tdi, 12-05-2005 00:31:38

Vorige topic - Volgende topic

volvo s70 tdi

Kan iemand mij vertellen welke versterker ik nodig heb om mijn geluid mooier, harder en voler te laten klinken.

ik ben in het bezit van een prachtige hu 1205. Deze is ingebouwd in een S70 met voorin een infinity composet en achter in de hoedenplank grot ovale infinity. Beiden zijn van het type kappa.

Voorheen werkte ik wel met een universele versterker en een pioneer radio en was het geluid veel beter.

Wat moet/kan ik doen??

Graag jullie reacties.

Groeten Robert

thuur

Een goede versterker inbouwen zou ik zeggen... Let wel: er zijn een hoop Volvo's met standaard versterkers aan boord. Even zoeken op het forum leert je hoe je er eentje moet spotten/waar ie zit.

Mocht je er geen hebben, dan krijg je te maken met veel kabels ;) Allereerst bepalen of de 1205 een line-out heeft (dit heeft de voorkeur), anders via de speakerkabels aansluiten. Plus draadje trekken van de accu en speakers op de versterker aansluiten.

Je HU is goed, je speakers ook. Vandaar dat ik denk dat de versterker de zwakste schakel is (ontbreken hiervan dus).

Gr 8)

beezz

Citaat van: volvo s70 tdi op 12-05-2005 00:31:38
Kan iemand mij vertellen welke versterker ik nodig heb om mijn geluid mooier, harder en voler te laten klinken.

ik ben in het bezit van een prachtige hu 1205. Deze is ingebouwd in een S70 met voorin een infinity composet en achter in de hoedenplank grot ovale infinity. Beiden zijn van het type kappa.

Voorheen werkte ik wel met een universele versterker en een pioneer radio en was het geluid veel beter.

Wat moet/kan ik doen??

Graag jullie reacties.

Ik heb precies dezelfde ervaring. In mijn V40 D zit ook een HU1205 met standaard 6 (Volvo)speakers.Toevallig moest ik'm gisteren brengen voor een beurt en vroeg of er misschien een soort begrenzer op zat en of-ie niet wat harder kon. Ze keken me aan alsof ik hartstikke gek was!!
Vergeleken met de bigfront ( 800 ? ) in de R komt er maar een mager volume uit.

T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

volvo s70 tdi

bedankt alvast voor deze info. Maar begrijp ik het goed dat ik een originele volvo versterker nodig heb? Ik heb linksachter de bekleding (onder het antenne gat) wel een soort van stekkerjegezien die op her stekkertje lijkt wat in mijn radio kan.

Op mijn HU 1205 zitten trouwens 2 aansluitingen. 1 voor een cd-wisselaar en die andere voor een versterker.

kan ik ook met een universele versterker werken en zo ja hoe gaat dat dan met dat stekkertje wat ik nodig heb om in mijn radio te stoppen.

Graag reactie.

groeten Robert

mehn

Citaat van: volvo s70 tdi op 12-05-2005 15:31:38
Maar begrijp ik het goed dat ik een originele volvo versterker nodig heb? Ik heb linksachter de bekleding (onder het antenne gat) wel een soort van stekkerjegezien die op her stekkertje lijkt wat in mijn radio kan.

Is dat niet voor de cd-wisselaar?

Kijk anders eens naar je chassisnummer. t/m 459999 is anders dan vanaf 460000. Bij de laatste zit de versterker in ieder geval onder de bijrijdersstoel. Vóór 460000 weet ik dat niet zeker.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvo s70 tdi

Ik heb gekeken, maar onder mijn rechter voorstoel valt niets te vinden wat ook maat iets op een verterker lijkt.

Hoe nu verder? zijn die versterkers makkelijk te koop op de sloop bijv?