Hoog brandstof verbruik LPG.

Gestart door Matthijsvandriebergen, 11-06-2017 22:05:50

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Inderdaad gewoon bij de (lokale) dealer bestellen, dan heb je tenminste een originele.
Imitatie dingen geven de raarste storingen.

Matthijsvandriebergen

Het enige wat mij tegenhoud is de lange levertijd van het onderdeel bij de dealer. Ongeveer een week of zelfs langer 10 dagen.
Wellicht kan ik een onderdeel bij de sloop halen of uit een loop/sloop auto halen. Maar wellicht bestel ik het alsnog bij de dealer. Ik heb al wel wat rondgekeken en voor ongeveer 15 euro kan ik ook iets online kopen, Zelf heb ik geen idee of dit orgineel is of niet ,ik neem aan van niet voor die prijs.

hilko73

Zo duur is een temperatuursensor niet. En je moet een nieuwe kopen, nooit gebruikte sensoren plaatsen tenzij je weet dat ze maar een paar weken oud zijn. Volvo origineel is het beste inderdaad.

Reken zelf maar na hoeveel het scheelt of je auto 1 op 5 loopt of 1 op 10, en hoe vlot je dan een sensor terug hebt verdiend.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

arjenT5R

Citaat van: The Demon op 14-06-2017 19:34:29
Die kraan zit ertussen omdat het een G3 is op kenteken.
Zonder de gastoevoer te knijpen krijg je die anders niet door de 4-gastest, CO op toeren is dan te hoog.
Een verdamperinstallatie die geen G3 is en in een auto zit die voor 1997 in gebruik is genomen hoeft niet aan de 4-gastest.
Heel veel keuringsstations zien dit over het hoofd en gaan dan zo'n kraan inbouwen om hem door die test te krijgen, gevolg is wel dat de auto te arm loopt en je dus je kleppen weg fikt als hij na het keuren niet terug open gezet word.

En zoals Ludo al zegt is met 110km/h op de snelweg 1:10 haalbaar, ga je meer trappen of (zoals ik) de alpen in om naar Italië te komen is 1:6 niets vreemds.

Van op gas een beetje arm draaien verbrand je echt geen kleppen hoor...
armer mengsel op gas is lagere vebrandingstemperatuur.

Ga je vervolgens weer te arm dan kun je problemen krijgen met knock maar dat is t andere uiterste...

Niet zomaar van alles roepen... ???
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!