KW of Koni.....????

Gestart door Zippo, 14-05-2005 00:05:12

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Citaat van: Johann op 16-08-2005 17:15:54
Citaat van: Turbobiker op 16-08-2005 17:08:17
Maar plakken ze beter dan de Koni's?

Het zijn Koni's..

KW gebruikt al sinds jaar en dag Koni ventielen/binnenwerk in deze gevallen.
Het verschil zit 'm in zoals Maarten al aangeeft, het is een totaal pakket pas gemaakt voor deze auto en dat merk je gewoon.
De wegligging ondergaat een volledige transformatie die je pas echt kunt merken als je helemaal op de grens gaat rijden.
Doe je dat en dan merk je dat de auto echt heel makkelij bestuurbaar is zelfs als de banden al aan 't glijden zijn.
Elke input van bestuurder neemt ie aan, niets geen vaag gedoe.

Thanks! ;) ;D

johan283

Welke veren zijn nu wel goed afgestemd op de  gele koni's?

ik wilde Eibach veren gebruiken :)

Zippo

Is persoonlijk!
Ik zou voor Apex gaan...

Zippo

Turbobiker

Citaat van: Johann op 16-08-2005 17:15:54
Het zijn Koni's..

KW gebruikt al sinds jaar en dag Koni ventielen/binnenwerk in deze gevallen.

Moet je toch nuanceren denk ik, het lijkt me namelijk stug dat ze dezelfde afstelling aanhouden. Ik kan me zo voorstellen dat ze de ingaande demping verharden. Ik weet niet precies hoe de binnenkant van deze dempers er uit ziet, maar gaatjes zijn op te boren, dichter te houden met stuggere veertjes en als het om een shimstack gaat is het helemaal makkelijk aanpassen (als je weet wat je doet)

Ik begrijp wat je bedoelt met een totaalpakket en dat is ook zeker zeer belangrijk, maar ik denk dat de demper los van het totaalpakket een grotere invloed heeft op het rijgedrag dan de vering... (ik bedoel dat het onderscheid tussen de diverse aftermarket veren niet zo heel groot is, alleen dat de ene meer/minder progressief veert dan de ander (en dus inderdaad niet helemaal zou passen bij meer of monder progressieve demping)
De Tussenpaus

M a r c

Apex ben ik zelf niet zo kapot van. Ik heb een setje gehad en mijn auto ging iedere maand lager hangen aan de voorkant en veerde nogal stoterig. Met Eibach ga je alleen niet zo erg laag. Meestal staat de wagen na montage van Eibach gewoon nog net zo hoog..... Wegligging gaat er wel op vooruit!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Zippo

Citaat van: MH op 16-08-2005 20:27:58
Ik heb een setje gehad en mijn auto ging iedere maand lager hangen aan de voorkant en veerde nogal stoterig.

Nooit geen last van gehad! (echt)
Ik denk dat als je nieuwe banden gemonteerd had, de auto lager leek! ;)

Zippo

johan283

@mh da's precies wat ik wil.
Te laag is ivm dagelijkse bruikbaarheid niet wenselijk, dus ik denk dat Eibach voor mij precies goed is.