V70 temperatuursensor thermostaathuis

Gestart door TomJ, 03-01-2005 19:49:06

Vorige topic - Volgende topic

TomJ

Hallo, ik heb onlangs de temperatuursensor op het thermostaathuis vervangen. Nu loopt onder het rijden regelmatig de motortemperatuur terug en gaat vervolgens het lampje van storing in de motorelektronica branden. Ik vermoed dat er een luchtbel in het koelsysteem zit. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Het zou uit zichzelf moeten ontluchten maar dat gebeurt niet.

TomJ

Jeroentjuh

Heb je hem vervangen omdat je foutcode van de temperatuur sensor had? Vervang de thermostaat maar eens, dat is meestal het probleem, niet de tempsensor.... ;)

thuur

En los ervan of het systeem zelfontluchtend is of niet, een luchtbel kun je voelen. Laat de motor op bedrijfstemp. komen. Voel met je handen (voorzichtig want heet!) alle slangen na, incl. radiator (van links naar rechts). Als op sommige plekken het systeem beduidend koel(er) aanvoelt kun je ervan uitgaan dat je een luchtbel erin hebt zitten. Flink in de slangen knijpen (voor de bel) om deze 'verder' te helpen naar het hoogste punt waar hij dan uiteindelijk kan ontsnappen.

Als je begint met een koude motor kun je goed voelen hoe het systeem opwarmt en wanneer b.v. de thermostaat open gaat.

Gr 8)

TomJ

Bedankt voor de reakties. Het bleek inderdaad de thermostaat te zijn die kapot was. Eurootje of 15 bij Heuts. Volgens de garage was het de temperatuursensor maar die  is in orde.