Draadje bijtrekken

Gestart door Yanko, 04-07-2017 11:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yanko

Ik wil een draadje trekken vanuit het zekeringenkastje van de 850 naar de middenconsole, bij de radio.
Wat is de kortste en vooral de meest gemakkelijke weg om dit te doen.
Let wel, alle goede raadgevingen worden in dank aanvaard, maar ik MOET een nieuwe draad trekken, dus niet aftakken vanuit een bestaande situatie.
Vriendelijke groet,
Yanko

Ries van de Zilverschuit

Bij de 850 zit, vermoed ik, ook ergens bij de rembekrachtiger een doorvoer door het schutbord. Het is een soort rubberslang, waar tuutjes aanzitten. Die kun je doorsnijden. De draad komt dan onder het dashboard uit, aan de bestuurderskant. Vandaar kan hij naar de middenconsole. Er schijnt aan de andere kant ook zo'n doorvoer te zitten, maar daar heb ik nooit naar gekeken.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Miyel

#2
Nou, de zekeringenkast onder de motorkap is tevens de doorvoer voor alle bedrading ín de auto. Dus schopplaat weghalen (bij je pedalen) en je kijkt tegen nog meer relais aan.
Als je deze relais loshaalt (foto maken van tevoren) en wat kabelbinders doorknipt kun je na het losschroeven vanaf de bovenkant het geheel iets omhoog halen en kun je er misschien aan de onderkant een draadje bijsteken.

Edit; Ries zijn antwoordt is ook juist. Ergens onder de rembekrachtiger ligt inderdaad een doorvoerslang. die gebruiken als je naar de accu wilt.
Mijn oplossing is meer als je een zekering in de originele houder wilt bijplaatsen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Ries van de Zilverschuit

O ja, zo kan het natuurlijk ook, zoals Miyel het omschrijft. Nog makkelijker eigenlijk als je echt vanuit de verzekeringskast zelf werkt. 'k Zat even aan die andere zekeringkast te denken, maar die heeft alleen de X70. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Yanko

Kijk, dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan!!
Dank je wel, ik ga er naar kijken vanmiddag.
Wat een snelle reacties zeg!!  :D