Doffe achterlichten

Gestart door beezz, 15-05-2005 16:05:33

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: FGG op 17-12-2008 20:32:59
Citaat van: Gerrit op 17-12-2008 20:26:33
De TEDAC® coating is in staat om uw doffe/verweerde achterlichten weer als nieuw te maken en dit voor een lange periode te behouden.

Ook tijdelijk dus. ;)

De lichten vanaf 1996 gaan ook maar mee totdat er een FH12 achterop knalt..

Gr :eusa_eh:

Emiel

Doffe achterlicht tuning... :eusa_think:

Rijns_t5r

ik heb net een set v70 achterlichten binnen,gaan de doffe er eindelijk uit  ;D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

LPGLE

toonbinneveld

Citaat van: JJ op 01-06-2008 11:48:05
Heb de mijne een tijdje geleden ook behandeld; 
Met waterproof 800 begonnen eindigen met 1500 samen met commandant (groen) spiegelglad gemaakt. Toen afgespoten met verschillende lagen blanke lak. Resultaat was echt zeer strak!! maar aan te raden NEE.
Na 2/3 maanden komt de doffe krijtkleur weer opzetten.
Beste middel blijft gewoon nieuwe of 2handse regelen van na MY96..

Ik begrijp niet hoe na deze behandeling je toch weer doffe units krijgt. Ik heb al meerdere units zo behandeld en die zijn allemaal nog goed na meer dan een jaar.

Het gaat er simpelweg om dat je het plastic weer glad maakt, want glad=glans.

Ik gebruik altijd de volgende tactiek: schuurmachine, schuurpapier in 400, 800, 1200 en dan 2000 en in die volgorde afwerken tot je echt een flinke laag kunststof weggeschuurd hebt en je echt helemaal geen putjes meer ziet. Dan Motip transparante kunstofprimer en dan blanke lak.

Als je goed gespoten hebt dan blijft het echt net zo lang goed als elke andere autolak.

Ik doe over een setje 1,5 uur. Van de sloop halen kan natuurlijk ook, maar ik heb nou eenmaal een hekel aan geld uitgeven en mijn vrije tijd is vooral veel waard als ik resultaat geboekt heb zonder het te kopen.

arjenT5R

Citaat van: toonbinneveld op 17-01-2009 17:25:33
Citaat van: JJ op 01-06-2008 11:48:05
Heb de mijne een tijdje geleden ook behandeld; 
Met waterproof 800 begonnen eindigen met 1500 samen met commandant (groen) spiegelglad gemaakt. Toen afgespoten met verschillende lagen blanke lak. Resultaat was echt zeer strak!! maar aan te raden NEE.
Na 2/3 maanden komt de doffe krijtkleur weer opzetten.
Beste middel blijft gewoon nieuwe of 2handse regelen van na MY96..

Ik begrijp niet hoe na deze behandeling je toch weer doffe units krijgt. Ik heb al meerdere units zo behandeld en die zijn allemaal nog goed na meer dan een jaar.

Het gaat er simpelweg om dat je het plastic weer glad maakt, want glad=glans.

Ik gebruik altijd de volgende tactiek: schuurmachine, schuurpapier in 400, 800, 1200 en dan 2000 en in die volgorde afwerken tot je echt een flinke laag kunststof weggeschuurd hebt en je echt helemaal geen putjes meer ziet. Dan Motip transparante kunstofprimer en dan blanke lak.

Als je goed gespoten hebt dan blijft het echt net zo lang goed als elke andere autolak.

Ik doe over een setje 1,5 uur. Van de sloop halen kan natuurlijk ook, maar ik heb nou eenmaal een hekel aan geld uitgeven en mijn vrije tijd is vooral veel waard als ik resultaat geboekt heb zonder het te kopen.

Ik denk dat hij geen kunstof primer heeft gebruikt
goeie spirit zeeuws toevallig?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Joeri

Nog maar een lapmiddeltje erbij: Bijenwas. Het laat voor eventjes de doffe achterlichten glimmen. Ik was toch bezig met mijn leer dus ik dacht, laat ik die lichten ook doen. En zag er een stuk beter uit.   :P

Maar ik ga binnenkort eens schuren en blank lakken. Stuk goedkoper dan een nieuwe of 2e hands setje  :eusa_shifty:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jur

Ja goedkoper wellicht, maar niet hetzelfde resultaat.
Ik ben vast niet de enige die er uren in gestoken heeft om ze op te knappen maar uit eindelijk er toch nieuwe op heeft gezet. Ik ben er nog altijd superblij mee. Ja, het deed even zeer toen ik moest afrekenen bij de dealer maar dat ben ik allaaaaaaang weer vergeten... :eusa_whistle:

Door die nieuwe achterlichten lijkt mijn auto gewoon veel jonger.

Desalnietemin(?) ben ik erg benieuwd naar het resultaat: Pics please!  ;D

cas

JA! daar ben ik weer......

v70 2,5T verkocht lange tijd(2 jaar) geleden. en zo opeens, loop ik tegen een t5r CY aan. en deze  maar meteen gekocht, want die kans krijg je niet meer zo vaak voor weinig geld.

helaas heb ik de v70 verkocht met de achterlichten erin. anders zou ik hem nooit verkocht hebben ben ik bang. dus ja, ik ook heb nu het veel besproken probleem van doffe achterlichten.

IK ga iets nieuws proberen denk ik.... de blanke lak, lost het doffe probleem op. maar niet het oranje knipperlicht.

ooit heb ik op een andere auto die spray gebruikt die je lamp zwart maakt, of rood, maar wel dus transparant. dus gewoon, transparante rood spray ja.

heeft er 3 jaar opgezeten tot ik hem totall loss heb gereden. misschien dat sommige dat topic nog herinneren. zilvergrijze vauxhall :-)  heb overigens paar weken geleden alsnog een soort van gelijk gekregen na 2 jaar! geld terug. maar dat er buiten gelaten.

ik ga dus mijn lampen bespuiten met de rode blanke spray!! zodat ook het oranje knipperlicht verdwijnen zal. want sorry, origineel of niet. ik vind het maar niets.

tijdelijk een reserve setje van een maatje van me monteren.

stuit wel al op 1 probleem. backup lights moeten natuurlijk wit blijven. ik doe daar wel een stukje tape overheen, en dan polijst ik daarna de rode opstaande randjes wel weer glad.
niet geschoten is altijd mis!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

henry classic v70

Nou Cas, mooi dat je weer een roffel hebt!
Ben benieuwd naar het resultaat, zo heb ik het nog niet eerder gezien.
Zet je er nog foto's van op 't forum? Succes ermee
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cas

voor de gein paar sloperijen afgebeld. heb voor 70 euro een bijna complete v70 set gekocht. mis alleen linksboven.... jammer dat ik voor dit stuk alleen al weer 75 zou moeten neertellen. ik hou wel van sport en wacht wel op 2ehands.

dus! achteruitrij gedeelte ben ik vanaf, die heb ik nice and shiny van de v70.

nu alleen de bovenste delen rood spuiten. hoop deze week de leen lampen te krijgen, en dan moet ergens in volgende week het resultaat er zijn.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....