Soumsoum

Gestart door soumsoum, 17-07-2017 10:14:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Persoonlijk zou ik geen oude stink diesel camper rijden, maar aan die informatie heb je toch ook niets?

Als ze goed vast zitten en je graag het raam op een kier hebt is het een goede toevoeging :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 29-08-2018 09:42:42
Persoonlijk zou ik geen oude stink diesel camper rijden, maar aan die informatie heb je toch ook niets?

Als ze goed vast zitten en je graag het raam op een kier hebt is het een goede toevoeging :D

Ik snap het vergelijk niet, wat heeft een oude diesel hiermee te maken Heer Paul?

Als ze goed vast zitten dan zitten ze goed vast maar deze geleiders met dubbelzijdige tape op de lak plakken lijkt mij niet de bedoeling van de geleiders.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rpakuypers

#32
Citaat van: cornelis-b op 28-08-2018 22:49:48
Citaat van: soumsoum op 28-08-2018 22:08:15
Ik heb er een Aisin pomp ingezet. Geen plastieken troep meer inderdaad!

Cornelis: dat is interessante info. Er staat 'volvo' op de windgeleiders dus lijkt wel een origineel onderdeel. Ze zaten in ieder geval al zo op de deur geplakt toen ik de auto kocht. Lijken qua formaat ook te groot om in het raamrubber te kunnen worden geschoven...  Hoe dan ook ze zitten weer stevig vast!

De windgeleiders van Team Heko lijken ook te groot om tussen het raamrubber en het raam te worden geschoven. Ze zullen weer best stevig vast zitten maar persoonlijk zou ik ze zo echt niet op een auto willen hebben.

Dat spul van Heko past prima. Met een Dremel hier en daar wat plastic weggevijld en vastgezet met lijm :



Zitten op de S70 en op de 740 en ben er heel blij mee. Voor een paar tientjes lekker de ramen op een kier in de stromende regen ......

Groet,
Roger

vincen tdi

Volgens de officiële accessoires lijst van Volvo is dat dus wel gewoon met dubbelzijdig tape  ;D

Winddeflector
– zijruiten
S70, V70, 850 voor 3542 250-0
a§chter
3542 251-8
Vermindert tocht en windgeruis.
Afgestemd op de portierbogen.
Eenvoudige montage met dubbelzijdig plakband.
Auto wordt niet beschadigd.
Vervaardigd van doorzichtig kunststof.
Leverbaar in sets van twee.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Fred korn

Citaat van: cornelis-b op 29-08-2018 10:10:09
Citaat van: NinaPaul op 29-08-2018 09:42:42
Persoonlijk zou ik geen oude stink diesel camper rijden, maar aan die informatie heb je toch ook niets?

Als ze goed vast zitten en je graag het raam op een kier hebt is het een goede toevoeging :D

Ik snap het vergelijk niet, wat heeft een oude diesel hiermee te maken Heer Paul?

Als ze goed vast zitten dan zitten ze goed vast maar deze geleiders met dubbelzijdige tape op de lak plakken lijkt mij niet de bedoeling van de geleiders.
Hij is er weer !!!!!

cornelis-b

#35
@ vincen tdi: Je hebt helemaal gelijk en deze zitten inderdaad gewoon op de lak geplakt met dubbelzijdige tape :o Ik ken een aantal merken oa Team Heko, die ik zelf ook had op mijn ex 855R maar die bevestiging vind ik persoonlijk beter. Zo op de foto te zien zijn die van rpakuypers ook van Team Heko.

Ja dus  


Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rob850/480

En anders gewoon met een paar schroeven vast zetten.

soumsoum

De auto op zijn winterbanden gezet. Nu met Titans in plaats van de Volans (die ik deze winter wil laten herstellen en poedercoaten)  :)
Gek genoeg staat er geen rijrichting op de winterbanden en was elk duo van velg+band identiek.
Aan de rechter kant van de auto is het profielvorm nu dus het tegenovergestelde ten opzichte van de linker kant.... :eusa_think:

Omdat de auto uitgelijnd moet worden (tegen stoeprand geknald en daarmee Volan beschadigd en stuur staat nu wat scheef) ook gelijk de draagarmen vervangen die ik al een tijdje had liggen. Leuk klusje! De oude draagarmen waren eigenlijk zo slecht nog niet al was de fuseekogel beiderzijds met de hand gemakkelijk heen en weer te bewegen. Ik las wat negatieve ervaringen met de TRW draagarmen (las ik nadat ik ze had aangeschaft).... maar eens kijken hoe lang ze het op mijn volvo uithouden!



Over 5 dagen richting de Alpen met de baksteen!
Volvo 855R 1996

KIM

Bouten vastgezet met de auto ingeveerd? Wel belangrijk anders zijn de rubbers zo weg.

Enne... Het wordt wel tijd m een beetje te poetsen; dit doet een beetje pijn...

soumsoum

Yes de draagarmen op ingeveerde hoogte en toen vastgezet.
In het voorjaar ga ik hem eens helemaal wassen, kleien, polijsten en waxen!! 8)
Volvo 855R 1996

soumsoum

Niet veel nieuws wat betreft de volvo, weinig tijd gehad om te sleutelen
Wel heerlijk mee naar de Alpen gereden zonder enig probleem lekker cruisen op de autobahn met een volgestouwde achterbak


Wel alvast de Volans laten coaten, is een wat donkerdere antracietachtige kleur geworden dan origineel maar ziet er strak uit!
Ook een in nieuwstaat verkerend bovendek voor het dashboard gescoord  :eusa_dance:


Helaas ondervind ik problemen met mijn nieuw geplaatste schijven en blokken van Stoptech. Ik zal daar nog even apart een bericht voor plaatsen om te zien om mensen nog goede tips hebben
Volvo 855R 1996

soumsoum

Eindelijk eens toegekomen aan het vervangen van de pomp voor de achterruitsproeier.
Op zich een makkelijke klus ware het niet dat ik mezelf trakteerde op een douche van ruitenvloeistof bij het lostrekken van het aanvoerslangetje op het reservoir.....!
De pomp is op mijn auto te benaderen door het rechter mistlicht te verwijderen (2x 8 mm boutje, stekkertje los) en dan kun je het pompje zo uit de houder trekken. Ik dacht dat ik de stekker van de pomp al los had gemaakt maar dat bleek die van de bovenste (voorruit, koplampen) pomp te zijn. Gelukkig heb ik de stekker niet beschadigd want heb flink lopen trekken


Over kapotte stekkers gesproken:

Hoe is dat mogelijk vraag ik me dan af. Gewoon ouderdom? Het is niet de eerste stekker die ik zo aantref!

Ook nog een ander klein akkefietje opgelost. Het t-stukje dat de ruitensproeiervloeistof verdeelt naar de koplampen lekte. De daadwerkelijke toevoer naar de koplampen heeft iemand ooit afgedopt. Wat nu gebeurde is dat bij activeren van de sproeiers er ook flink in de motorruimte gesproeid werd (o.a. richting dynamo). Blij dat ik die nu gemerkt heb en hopelijk is de dynamo niet teveel aangetast.
Volvo 855R 1996

KIM

Hmmm. Ik had precies hetzelfde met de niveausensor van de R. Ouderdom dus.
Mag eigenlijk niet kunnen.

razorx

Milieuvriendelijk kunststof als isolatiemateriaal vermoedelijk.

MichielM850

Citaat van: soumsoum op 19-02-2019 21:18:22

Wel alvast de Volans laten coaten, is een wat donkerdere antracietachtige kleur geworden dan origineel maar ziet er strak uit!



Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? Die van mij zijn ook aan de beurt binnenkort. En waarom poedercoaten ipv spuiten?

Groet, Michiel
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km