Kapje 3e remlicht 850 estate heeft andere kleur.

Gestart door Sharan83, 07-08-2017 09:21:44

Vorige topic - Volgende topic

Sharan83

Ik heb bij de dealer een nieuw kapje besteld voor het 3e remlicht. Helaas blijkt bij het monteren dat er een behoorlijk kleurverschil zit tussen het nieuwe onderdeel en de rest van het plastic wat donkerder en vergeeld is geworden na 22 jaar.

Weten jullie welke ral code het muisgrijze interieur van een 850 uit 95 heeft zodat ik het remkapje kan proberen te spuiten en daardoor het kleurverschil kleiner wordt?

Ik zal vanmiddag een foto posten.

-D©©©L-

Welke interieur code heeft de auto ? En wat is het partnummer van het kapje ?

Sharan83

vincen tdi

onder de motorkap op het typeplaatje
de 4 cijfers die direct boven het kleurnummer staan is de interieurcode

edit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23792.msg464701.html#msg464701
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Sharan83

Interieurcode is 3970 en het artikelnummer is 9406871.

Sharan83

Sharan83

arjenT5R

Je moet even checken of het kapje dat je mee gekregen hebt in dezelfde interieur kleurcode is geleverd als die van jou.
Indien dat niet zo is moet je m gewoon ruilen voor de juiste bij de dealer.

Als jij een nieuw interieur deel besteld horen ze te informeren naar de interieur kleurcodes.
Juist omdat er meerdere grijs, beige, en oak achtige tinten zijn gebruikt.

suc6
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sharan83

Ok, daar kan ik wat mee.

Is er ergens een tabel te vinden welke interieurcodes er allemaal toegepast zijn in de 850`s en welke ral kleur dat is?

classicT5

Ik verwacht dat interieurkleuren geen ral codes zijn, bv beige leer heb ik geen ral code van kunnen vinden, is een specifieke kleur voor volvo. Je kunt proberen met een ral kleurenwaaier erbij te zoeken, bij een goede verfzaak hebben ze die wel.

mehn

Als de Volvo interieurkleuren (en bijv. velgkleuren) RAL kleuren waren hadden ze de RAL code als kleurcode ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rifwachter

als ik 9406871 invoer krijg ik "kap grijs" op het scherm.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

peteRRR

Is tie niet in 2 kleuren grijs te verkrijgen,....http://www.volvopartswebstore.com/products/Cover--grey/1175776/9406871.html

Pijltje naar beneden drukken in diagram en kits.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Sharan83

Citaat van: mehn op 12-08-2017 13:04:50
Als de Volvo interieurkleuren (en bijv. velgkleuren) RAL kleuren waren hadden ze de RAL code als kleurcode ;)

Da`s waar.

Citaat van: peteRRR op 12-08-2017 14:00:31
Is tie niet in 2 kleuren grijs te verkrijgen,....http://www.volvopartswebstore.com/products/Cover--grey/1175776/9406871.html
Pijltje naar beneden drukken in diagram en kits.
Groet

Volgens mij is dat heel donker grijs, tegen zwart aan. Mijn kleur zit daar tussenin.

Hooftman in Alphen zoekt het uit, maar ik ben bang dat mijn interieur niet heel veel voorkomt en er ook niet veel van te krijgen is. Ik denk dat het kapje spuiten de beste oplossing zal zijn.