Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.

Gestart door arjenT5R, 11-08-2017 21:06:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

#30
Citaat van: Piet op 12-08-2017 23:31:15
Citaat van: arjenT5R op 12-08-2017 20:53:35

Ik heb een life-ban op ebay  :eusa_wall:


Hoe krijg je zoiets voor elkaar dan?

Hallo iedereen leest mee hier, da's stikke slecht voor m'n repertatie repetitie reparatie? :eusa_shifty: ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 12-08-2017 21:51:33
Citaat van: Dirk342 op 12-08-2017 21:47:59
Absoluut niet als kift bedoeld, maar een S90/960 is nooit met een 3.25" LMM geleverd, wel met een 3" welke je nu ook gekocht hebt. Voor een 3.25" LMM kom je uit bij BMW V8 en consorten (die hebben o.a. Piet, Yits en ik er ook inzitten momenteel)

Gehe voor mijn toepassing 3 inch voldoende, heb de post even aangepast  ;D
Lijkt me er ook makkelijker op pas te maken dan nog weer een maatje groter.

edit:

voor de volledigheid ook de 3.25 duimer

3.25 duim BMW maf voor slechts 22 eurootjes incl shipping ;D
De LMM die in de 3"behuizing meteen wegkiepen want heb je echt niets aan en je originele Bosch erin drukken. Als je de filterdeksel en aanzuigbuis naar de turbo toe van een latere V70 dan past die 3" behuizing er zo in en hoef je niets aan te passen.  Je bent dan alleen de tekst 'turbo' kwijt op je luchtfilterdeksel.  Een 850 filterdeksel zul je helemaal aan moeten passen, ook voor de 3' behuizing.

De prijs van de 3.25" behuizing is echt spotgoedkoop, ik was er beduidend meer voor kwijt en die van mij kwam via Engeland.

BBS

Begrijp ik nou goed uit het bovenstaande dat bij een gechipte auto de LMM in zijn eigen behuizing tegen het einde van de meetwaarde aanloopt? En dus bij redelijk vollast dus "clipt?
En ik begrijp dus ook dat een 3" behuizing zoals Arjen die aangeeft met je eigen Bosch LMM 1 op 1 zo in je eigen wagen geschroefd kan worden voor een beter meet bereik van de LMM?

Of heb ik het nu helemaal mis.... 'Tis nog vroeg namelijk.... :eusa_wall:
Volvoloos....

MrCain

Citaat van: arjenT5R op 12-08-2017 21:51:33

Gehe voor mijn toepassing 3 inch voldoende, heb de post even aangepast  ;D
Lijkt me er ook makkelijker op pas te maken dan nog weer een maatje groter.

edit:

voor de volledigheid ook de 3.25 duimer

3.25 duim BMW maf voor slechts 22 eurootjes incl shipping ;D


Heb de zelfde cheap charly maf ;D
Let wel dat je een andere (dacht dikkere) o-ring nodig hebt voor je originele maf sensor anders een hevig gevalletje van valse lucht ivm niet echt goed afsluitende sensor ;)
Moet s ff kiekrn wat de maat nou weer was van de nieuwe o-ring..
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

@BJ: Beide ja dus. Maar is ook, gedeeltelijk door de tune, te voorkomen dat je niet in complete vollast draait. Dus net voordat hij gaat clippen stoppen met verder tunen (simpel gezegd). Piet en Yits hebben daar wel een betere uitleg over als ik.

BBS

Dirk, maar dat is dan toch supersimpel te ondervangen door er een 3" LMM behuizing in te knopen?
Volvoloos....

Piet

#36
Voor een 16T is een 3"  (is eigenlijk een 2.75 " Inner Diameter) S90/960  MAF wel raadzaam.
Voor een 19T een 3.25" , ook een S90 zou hier nog wel gaan, maar is dan wel krap aan.
De meeste sensoren (ook nieuw) halen ook niet helemaal de 5 volt.
Inderdaad,  zoals Dirk al opmerkte, de eigen originele 850 sensor in de nieuwe behuizing schroeven.
En zorgen, vooral bij de de BMW 3.25 zoals mrCain al opmerkte, dat er goede luchtdichte afsluiting is.

BBS

Helder, dan gaan we dus een alibabba 3" MAF behuizing regelen..
Volvoloos....

MrCain

Let wel: zo'n BMW mafbehuizing is wel monsterlijk groot...
Toen ik m uitpakte had ik een sjezus.... :o momentje met kort daaropvolgend: waar moet ik die in godsnaam kwijt onder de motorkap... toen siliconen bochten gekocht en die zijn ook niet echt klein te noemen  ;D

Ben wel gelijk een 3" aanzuigpuup aan t maken ivm te veel ondruk voor de compressor bij max load (dan trek je je compressor net weer wat meer uit zn ideale gebied van zn curve).

Nu je dan toch bezig bent  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

arjenT5R

En idd zoals dirk ook al aangeeft dat binnenwerk dus de eigenlijke sensor gelijk weg pleuren is niets waard.
Heb eens een "mapco" lmm gehad van autodoc.
De auto liep een week lang kneiter hard... (voor een originele zonder aanpassingen)
en daarna was t een grote backfire haha. En was ie stuk.
Heb t ellende ding maar terug gestuurd en m'n geld terug gehad toch een tientje of 6 a 7 meen ik.

Originele boschhh heb je tegenwoordig ook voor 150 euronen... bij autodoc.

Mijn luchtfilterhuisdeksel heeft al geen turbo teksten meer, dus met een beetje geluk pas ie er zo in :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

3" zou plug and pray moeten zijn en zou zo in plaats van de huidige MAF behuizing moeten passen als ik het zo begrijp.
En groter dan 16T wil ik toch niet.

Is geen BMW 3,25" dus....
Volvoloos....

razorx

Uiteraard moet je je ECU wel vertellen dat je een grotere LMM hebt.

Maarten-t5

Die 3 inch behuizing past niet in een std 850 luchtfilterdeksel. Je hebt het bijbehorende deksel nodig, die overigens wel op de std luchtfilterbox past. Ook de aanzuigbuis naar de turbo past niet zonder aanpassingen.

razorx

Citaat van: BBS op 13-08-2017 11:51:18
Helder, dan gaan we dus een alibabba 3" MAF behuizing regelen..
Als je het niet erg vindt, houden we het even bij het werk dat we nu hebben.
Dat is al zat hoor. ;)

BBS

Dat ik hem heb liggen Yits wil nog niet zeggen dat het er gelijk in moet.
Eerst zorgen dat de wagen weer op de weg komt, dan een poosje genieten en volgend jaar verder. ;)

Voor die 2 tientjes een grotere behuizing kun je beter maar gewoon op de plank hebben liggen...
Volvoloos....